De ce revin asupra unor subiecte de importanţă naţională? Pentru a desfiinţa, din mentalul românesc, afirmaţia că, la noi, românii, „minunile” nu durează decât trei zile, după care… Dumnezeu cu mila! Aşa se întâmplă cu Parcul Naţional Munţii Făgăraş. Ideea, aparţinând unei fundaţii înfiinţate de 12 miliardari străini, a fost aprobată de Guvernul Cioloş.
Fără să fie consultate autorităţile locale şi oamenii din acest mare areal, Guvernul Cioloş a dat undă verde proiectului. Or, în Argeş, dar nu numai aici, ci şi în judeţele Sibiu şi Vâlcea, oameni de afaceri, deţinători de terenuri, specialişti se opun unor prevederi ale acestuia, denumit pompos „Yellowstone românesc”. Liniştea Guvernului, pe această temă, este insultătoare la adresa interesului naţional! Semnalele presei, inclusiv ale „Argeşului”, ale specialiştilor n-au fost luate în seamă, deşi PSD, când era în Opoziţie, critica vehement – şi din acest motiv – guvernul tehnocrat.
Alt subiect – care merită tratat în fiecare zi măcar cu o observaţie – este construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu. Acum, responsabilitatea cade exclusiv în gestiunea guvernului pesedist. În pofida faptului că sunt argumente economice, sociale, turistice, chiar europene (face parte din Coridorul IV Paneuropean), pentru începerea acestei mari investiţii de interes european, opinia publică este ameţită cu ştiri contradictorii – ba că nu sunt gata studiile de fezabilitate, ba că nu sunt resurse financiare, ba că experienţa construcţiei altor străzi – neseriozitatea constructorilor – împiedică opţiunile pentru licitaţii, ba că fondurile trebuie căutate la altă „adresă”, ba că, uite, acuşi-acuşi, ne apucăm de treabă… O joacă stupidă, iresponsabilă, cu un interes vital al României!
Autostrada aceasta este subiectul Legilor 71/1996 şi 363/2006…. Timp berechet! Acum, UE a înscris-o în planul ei de finanţare, dar România se îneacă în propria birocraţie. Studii de prefezabilitate sunt din anii 1994-1997. Studii de fezabilitate – din 2006-2008, aprobate prin HG 14-18/20 noiembrie 2008. Au fost revizuite şi – susţine fostul ministru N. Noica – construcţia autostrăzii putea face paşi concreţi încă de atunci, când, de fapt, au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai traseului.
Am aflat şi o „bombă”, dar nu pot s-o… detonez, pentru că nu am probe; cică studii de fezabilitate dintre anii 1997-2008 ar fi plagiate în proporţie de 90 la sută (!!!), după cele vechi. Vizita lui Tăriceanu şi Dragnea la Mioveni a reiterat subiectul autostrăzii. Ca şi până acum, şi promisiunile au fost reiterate… Nu se poate, în acest context, să nu-i dai o notă proastă Guvernului, dar cea mai proastă trebuie s-o dăm parlamentarilor de Argeş, o echipă cu cea mai proastă imagine, prin neimplicarea lor, constantă şi viguroasă, în problemele vitale ale judeţului.