Prin 2003, în Piteşti s-a desfăşurat singura şedinţă în teritoriu a Guvernului de până acum. Era în vogă Guvernul Năstase, iar atunci, la Piteşti, s-au aprobat două hotărâri de Guvern care vizau infrastructura rutieră a Argeşului: construcţia unei centuri ocolitoare pe varianta sud şi a uneia pe varianta vest (Albota – Valea Ursului). Prima a fost construită câţiva ani mai târziu, a doua este şi acum la stadiul de proiect pierdut prin cine ştie ce sertar de la Ministerul Transporturilor. De la deschiderea noii centuri a Piteştiului, practic, în Argeş nu a mai fost făcut niciun proiect de mare infrastructură!
Minciuni…
Numai minciuni (nu le mai spune „gogoşi”, căci până la urmă gogoşile măcar sunt gustoase, deşi nu tocmai sănătoase) ne-au livrat guvernanţii după ce s-a încheiat construcţia autostrăzii de centură a Piteştiului: că noua centură de vest va fi făcută în anul x, în anul y, că începe şi construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu pe care fostul premier Victor Ponta o vedea gata prin 2018, în Anul Centenarului… Nimic. Ne aducem acum aminte cu tristeţe de momentul în care în sala mare de şedinţe a Consiliului Judeţean a fost organizată o dezbatere publică privind studiul de fezabilitate pentru autostrada Piteşti-Sibiu şi în care regretatul Constantin Stroe punea întrebări punctuale şi apăsate, dorind fapte, nu promisiuni deşarte. Între timp, Constantin Stroe a plecat în lumea celor drepţi, iar studiul de fezabilitate a fost refăcut a „n”-a oară, că doar la asta ne pricepem de minune: să aruncăm banii pe hârtii care nu sunt puse vreodată în operă!
Două partide, un drum
PSD era la guvernare când a început construcţia noii centuri a Piteştiului, iar PNL conducea atunci când drumul a fost gata. Orgoliile erau mari, fiecare dintre cele două tabere arogându-şi meritele pe deplin. Ba chiar au frizat ridicolul, deoarece în ziua inaugurării au venit cei din Guvernul PNL condus de către actualul aliat al PSD Călin Popescu Tăriceanu (cum e viaţa!) să taie panglica. Aceştia erau pe banda de mers către Bascov, iar în dreptul lor, dar pe banda pe sens opus, era grupul… PSD în frunte cu şeful de atunci Mircea Geoană care voiau să inaugureze şoseaua! Penibil. Dar măcar s-a făcut ceva. PNL a continuat un proiect PSD, nu l-a îngropat cum fac de obicei partidele cu proiectele celor care au fost înaintea lor la guvernare!
Autostrada… poporului
Şi pentru că tot se ciondăneau politicienii şi-şi asumau merite peste merite privind drumul nou de centură, împreună cu mai mulţi colegi de redacţie am decis ca, înainte cu vreo două zile de deschiderea oficială a acestuia, să mergem noi pe autostradă şi să o „inaugurăm”. Am cumpărat bandă tricoloră şi foarfece şi, pe o ploaie cruntă, am „inaugurat” şoseaua de mare viteză undeva în zona de conexiune cu vechea autostradă spre Bucureşti. Până la urmă, semnalul era că autostrada e a poporului, vorba lui Dan Diaconescu, iar meritele politice pălesc în faţa acestui adevăr. Ce n-aş mai da să repet „inaugurarea” de atunci, de această dată pe tronsonul Piteşti-Sibiu!
Revenind…
Întorcându-ne la a doua centură a Piteştiului, primarul Cornel Ionică a atras din noua atenţia în ultima şedinţă a Consiliului Local că oraşul se va bloca fără investiţii majore în infrastructura rutieră. Promisiuni avem iarăşi de la Compania Naţională pentru Investiţii: ba că ne fac şi a doua centură, ba că ne construiesc un nou pod peste Argeş, ba chiar şi pasaje rutiere (costurile sunt prea mari pentru bugetul local şi de aceea ar fi nevoie de finanţare de la stat). Primarul Ionică spunea, la un moment dat, că a făcut nenumărate drumuri la Bucureşti, la decidenţii din ministere, pentru a debloca un proiect sau altul, pentru a declanşa şi investiţiile amintite mai sus. „Facem, cum să nu!”, i s-a transmis de fiecare dată. Oare vom apuca să vedem aceste promisiuni ale guvernanţilor împlinite sau ne vom târî în continuare în ritm de melc din ce în ce mai lent pe actualele drumuri demult depăşite de… situaţie?