Anul 2017 va fi marcat în industria auto românească de intrarea în producţia de serie a două SUV-uri de clasă B. În timp ce uzina Automobile Dacia de la Mioveni va demara asamblarea unei noi generaţii Duster, la Craiova, Ford are în plan o creştere progresivă a producţiei generată de intrarea în portofoliu a modelului EcoSport. Mai puţin vizibilă pentru cei care nu urmăresc cu atenţie evoluţia industriei auto româneşti, producţia de vehicule a intrat de ani buni pe o direcţie descendentă. Dacă în 2013, cele două mari uzine din România, Automobile Dacia şi Ford, asamblau împreună aproape 411.000 de autoturisme, un an mai târziu, producţia scădea cu 4,8% până la 391.434 de unităţi. Tendinţa s-a păstrat şi în 2015, când în România erau asamblate doar 387.171 vehicule, cu 1,1% mai puţine decât în anul anterior. Nici 2016 nu a fost mai bun din acest punct de vedere, asamblarea de autoturisme scăzând din nou, cu circa 6%, până la ceva mai mult de 374.000 de unităţi. Dacia tocmai a lansat, în noiembrie anul trecut, face-lifturi ale modelelor Logan, Logan MCV şi Sandero, iar din februarie va fi comercializat un Duster devenit prima maşină autohtonă cu cutie automată. Toate aceste noutăţi vor anima, fără doar şi poate, vânzările şi, prin consecinţă, producţia uzinei din Mioveni. Totodată, la toamnă este programată şi lansarea unei noi generaţii a micului SUV Duster, ceea ce înseamnă că, încă din vară, la uzina din Mioveni va începe asamblarea acestuia.
Claudiu DIŢA