Autoritatea pentru Reformă Feroviară a publicat în platforma de achiziţii publice anunţuri de consultare a pieţei în vederea pregătirii de achiziţii de trenuri electrice cu hidrogen (H-EMU) regionale şi interregionale finanţate prin fonduri europene nerambursabil. Acesta vor fi folosite chiar și pe ruta Pitești – București.
ARF intenţionează să organizeze proceduri de achiziţie a trenurilor electrice cu hidrogen pentru scurt şi lung parcurs, a serviciului de mentenanţă necesar funcţionării acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenanţei la 30 de ani, precum şi serviciile de alimentare cu hidrogen aferente acestora.
În privinţa H-EMU interregionale, se doreşte obţinerea de valori estimative unitare pentru achiziţia de trenuri în trei variante – cu o capacitate de transport de aproximativ 160/180/200 de locuri fixe pentru călători, respectiv 16 locuri pentru biciclete. În ceea ce priveşte H-EMU regionale, se doreşte obţinerea de valori estimative unitare pentru achiziţia în două variante – cu o capacitate de transport de aproximativ 120/160 de locuri fixe şi rabatabile pentru călători, respectiv 16 locuri pentru biciclete.
Conform SEAP, cele mai importante caracteristici ale serviciului operat cu trenurile cu hidrogen sunt: asigurarea legăturii non-stop pe relaţia Bucureşti Nord – Aeroport HC şi retur, la frecvenţe de 30 minute, pe parcursul zilei, respectiv la 60 de minute în intervalul 1:00 – 4:00 cu 43 perechi de trenuri, dar şi a legăturii pe relaţia Bucureşti Nord – Piteşti şi retur, la frecvenţe de 60 minute, pe parcursul zilei în intervalul 5:00 – 24:00, cu 17 perechi de trenuri.