Dacia mai introduce un motor în catalogul său, care vine cu avantaje şi dezavantaje. Cert este că marca românească vrea să nu fie afectată negativ de noile norme de poluare şi se pune la adăpost. Asta înseamnă că Dacia nu face altceva decât să evite eventualele sancţiuni sau interdicţii ca urmare a noilor norme de poluare WLTP.
Prin urmare, viitoarele modele vor avea alte sisteme de propulsie, de capacitate mult mai mică, dar mai puţin poluante. Astfel, Dacia va pune pe maşinile sale un nou motor pe benzină de capacitate de doar 999 cmc şi 100 de cai-putere – 1.0 TCe 100. Fabricarea lui a început încă de anul trecut şi a ajuns până acum pe Renault Clio. De anul acesta, va fi pus şi mai multe modele Dacia şi va fi motorul entry-level al companiei. Are trei pistoane şi un cuplu maxim de 160 Nm, dar şi o greutate redusă.
Consumul de carburant ar trebui să fie de 5,5 l/100 km. Primul model care îl va avea este Duster. După Duster, vor urma şi celelalte modele principale să fie dotate cu noul motor, precum Sandero sau Logan. Astfel, Dacia va avea de acum trei motorizări pe benzină (1.0 TCe 100, TCe 130 şi TCe 150) şi două diesel (Blue dCi 95 şi Blue dCi 115).