
Dacia face un pas important în evoluția tehnologică a gamei sale, anunțând lansarea unui nou sistem de propulsie hybrid-G 150 4×4. Conform promotor.ro, acesta va fi disponibil pe modelele Duster și Bigster până la finalul anului, aducând pentru prima dată combinația de transmisie automată și tracțiune integrală în oferta mărcii.
Primul sistem automat 4×4 din istoria Dacia
Noul grup motopropulsor hybrid-G 150 4×4 are la bază un motor pe benzină de 1.2 litri cu tehnologie mild-hybrid, capabil să dezvolte 140 CP. Acesta este conectat la o cutie automată cu șase trepte, care poate fi acționată și manual, prin padele montate pe volan. Pentru tracțiune integrală, sistemul adaugă un motor
electric pe puntea spate, cu o putere de până la 31 CP și o cutie cu două trepte complet decuplabilă.Puterea totală combinată ajunge la 154 CP, cu un cuplu de 230 Nm pentru motorul termic și 87 Nm pentru cel electric. În plus, sistemul este alimentat de o baterie de 0,84 kWh, care se reîncarcă în timpul frânărilor sau decelerației. În condiții urbane, SUV-urile pot funcționa în mod 100% electric până la 60% din timp.
Șase moduri de rulare pentru orice tip de teren
Modelele Duster și Bigster echipate cu noul hybrid-G 150 4×4 vor beneficia de șase moduri de condus, gândite pentru eficiență și siguranță pe diverse suprafețe:
- Auto – comutare automată între tracțiune față și integrală;
- Eco – eficiență sporită, cu activare 4×4 la nevoie;
- Snow – pentru aderență optimă pe zăpadă;
- Mud / Sand – dedicat terenurilor moi;
- Lock – menținerea permanentă a tracțiunii integrale la viteze reduse;
- Hill Descent Control – stabilizare automată la coborâre între 4 și 30 km/h.
În plus, sistemul poate funcționa și cu GPL, oferind astfel o alternativă mai economică și prietenoasă cu mediul.
Gama de motorizări se diversifică pentru Duster
Pe lângă introducerea noii motorizări 4×4 hibride, Dacia actualizează întreaga gamă de propulsoare pentru Duster:
- Versiunea Hybrid 155 înlocuiește motorul Hybrid 140;
- Varianta Mild Hybrid 140 ia locul fostului Mild Hybrid 130;
- Motorul pe GPL Eco-G 120 îl înlocuiește pe Eco-G 100.
Toate motorizările sunt conforme cu standardul de emisii Euro 6e bis.
Pentru a evidenția aceste schimbări, nivelul de echipare Journey oferă acum o tapițerie exclusivă și decoruri noi, iar scaunul șoferului vine cu reglaj lombar. În varianta Extreme, Duster primește jante negre din aluminiu și opțiunea pentru pilot automat adaptiv – standard pe Journey și opțional pe Extreme.






































