Scriam ieri că drumul dintre Piteşti şi Braşov a ajuns unul de coşmar pentru şoferi. Distanţa de aproape 140 de kilometri între cele două oraşe se parcurge în cinci-şase ore în zilele de weekend. Pe lângă semafoarele existente pe drumul dintre Piteşti şi Câmpulung, altele au fost montate pe DN73 la Valea Mare Pravăţ, Dragoslavele, Rucăr, Fundata şi Moeciu şi toate acestea nu fac decât să îngreuneze deplasarea. Plus că întâlneşti şoferi nesimţiţi, care nu respectă regulile impuse pe aceste porţiuni de drum şi astfel apar blocajele. Una dintre cele mai mari probleme întâlnite de DN73 este aceea că şoferii de tiruri nu respectă restricţia de 16 tone impusă între combinatul de ciment şi Fundata. Imediat cum începi să urci dealul Mateiaşului dai peste primul semn de restricţie de tonaj, iar când ajungi la Podul Dâmboviţei, până în podul aflat încă în reparaţii, mai dai peste un indicator. Şi sus la Fundata, la intrarea în judeţul Argeş, se află un astfel de indicator, numai că şoferii de tiruri se fac că nu îl văd, asta şi pe fondul dezinteresului total al autorităţilor statului de a rezolva aceste probleme. Dacă Poliţia poate sancţiona doar cu două-trei puncte de amendă aceste contravenţii rutiere (maximum 435 lei), ISCTR-ul poate aplica amenzi de până la 30.000 lei pentru astfel de şoferi.
Pe lângă faptul că încurcă circulaţia şi aşa greoaie pe acest drum naţional, tirurile care depăşesc cu zeci de tone norma maximă admisă pun în pericol podul, construit în 1886 – catalogat „pod istoric” – pe cuburi de piatră.
Flavius PETRESCU