Lenovo are o istorie complicată a diferitelor sale produse. Compania chinezească este cunoscută pentru mai multe lucruri. Două dintre ele se rezumă la achiziția altor companii mult mai celebre: IBM și Motorola. În cazul primei companii, Lenovo a cumpărat divizia de laptopuri și unități PC. IBM și-a păstrat business-ul în zona corporate și livrează soluții foarte bune pentru alte companii.
Lenovo a dus mai departe numele Thinkpad și Ideapad și a dezvoltat alte game, precum Yoga. Achiziția Motorola s-a petrecut mai recent și a luat un pic pe nepregătite propria divizie de telefoane mobile. La începutul decadei trecute, absolut toate companiile mari încercau să găsească următorul telefon de succes, iar Lenovo a scos câteva modele chiar reușite. Ani mai târziu, după achiziția Motorola, se pare că Lenovo a renunțat la propria linie de telefoane și a investit în modelele americanilor. Și rezultatele încep să se vadă.
Ne aflăm într-un puternic val de simpatie față de lucrurile care ne-au impresionat în urmă cu 10-20 de ani. Cu alte cuvinte, suntem nostalgici. Avem petrecei Nostalgia la mare, la munte, în mijlocul bulevardului, oriunde se poate. Și aici vine Motorola cu al său RAZR. Pentru cei care au prins anii de glorie ai design-ului în materie de telefoane mobile, Motorola RAZR a fost cel mai râvnit model al anilor 2000. Subțire, cu o construcție metalică și un design fantastic, Motorola RAZR s-a vândut în peste 100 de milioane de exemplare.
În 2019, Motorola RAZR a revenit ca un smartphone pliabil , iar succesul mediatic de care s-a bucurat poate fi pus pe seama mai multor lucruri. Primul dintre ele este, așa cum am arătat, nostalgia. Al doilea lucru ține de neputința celor de la Samsung și Huawei de a livra un telefon pliabil care să fie rezistent în timp. Mai mult, acestea s-au confruntat cu probleme încă din primele zile de utilizare.
Noul Motorola RAZR pare să nu sufere de aceleași lucruri. Mecanismul de pliere este diferit și, la prima vedere, mult mai bun, iar suprafața cu care americanii lucrează este mult mai mică decât cea a coreenilor sau a a chinezilor. Al treilea motiv pentru care Motorola RAZR s-a bucurat de un succes foarte mare este conceptul de telefon pliabil folosit așa cum trebuie. Samsung Galaxy Folt și Huawei Mate X pornesc de la ideea că oamenii își doresc un telefon care să se transforme într-o tabletă.
Un an mai târziu, vedem că nu este adevărat. Ceea ce își doresc cu adevărat utilizatorii este un smartphone cu diagonală mare, dar care să încapă în orice buzunar.
La acest capitol, Motorola RAZR punctează decisiv. Chiar și Samsung pare să-și fi dat seama de eroarea comisă cu Galaxy Fold și pregătește un telefon care să aplice același concept precum Motorola RAZR. Putem spune că trendul următorilor doi ani este al revenirii telefoanelor de tip „clapetă”?
Este prea greu de spus la această oră, mai ales că tehnologia foldable implică niște costuri destul de mari pentru clientul final. Samsung Galaxy Fold costă €2000, Huawei Mate X un incredibil €2500. Motorola a reușit să reducă prețul la €1500, însă și acesta este prea mare pentru ca telefonul pliabil să devină un succes pentru mase.
Timpul ne va spune dacă acesta este viitorul. La fel o va face și gradul de succes Motorola RAZR. Deocamdată, acesta nu este disponibil pe piață, precomenzile începând la final de lună ianuarie 2020. Vor urma cu siguranță testele, review-urile și , mai important, testele de rezistență.
Cât privește seria de telefoane Lenovo, aceasta pare să fie dată uitării de către chinezi. Probabil că este mai bine. Motorola este un brand mai cunoscut, ce poate fi folosit în justificarea unor prețuri mai mari și, ca atare, în atragerea unor încasări mai mari. Până la urmă, Lenovo nu a stârnit pasiuni în lumea telefoanelor. Motorola, prin al său RAZR (cunoscut la noi va Motorola RAZR V3), a creat unul dintre cele mai dorite telefoane din lume. Iar acest sentiment merită retrăit odată cu noua generație.