Începând de ieri, ne-a transmis poliţia judeţeană, solicitările către Serviciul Rutier Argeş se vor transmite exclusiv prin poştă/fax/e-mail, activitatea directă de relaţii cu publicul fiind suspendată, cu excepţia testărilor în vederea reducerii perioadei de suspendare, care vor avea loc doar în zilele de marţi, de la ora 10, şi joi, de la ora 16, fără a mai fi impusă o limită de zece persoane.
Prezentarea persoanelor pentru susţinerea testării se va realiza cu 30 de minute înainte de începerea programului de testare. Cu excepţia acestor testări, relaţionarea directă cu publicul la ghişeele Serviciului Rutier Argeş va fi suspendată. Relaţii suplimentare pot fi obţinute telefonic la numărul 0248.607.000 (interior 20229 sau 20228, în intervalul orar 8-16), de luni până vineri.
Modele de cereri pot fi accesate gratuit la link-ul https://ag.politiaromana.ro/ro/utile/informatii-de-la-politia-rutiera.
Pentru fiecare domeniu este necesar să verificaţi secţiunea dedicată demersului de care aveţi nevoie, iar secţiunea referitoare la program face referire doar la orarul normal de lucru (cel fără restricţii), la care se va reveni după încetarea stării de urgenă. „Reamintim că la accesul în instituţie în vederea susţinerii testului de reducere a perioadei de suspendare, persoanele au obligaţia de a purta mijloace de protecţie individuale (mănuşi, mască, pix propriu), precum şi de a respecta regulile de acces şi de a utiliza mijloacele puse la dispoziţie în incinta instituţiei (păstrarea distanţei de siguranţă, utilizarea dezinfectantului disponibil în holul de acces, prezentarea documentelor doar la solicitarea poliţistului care supraveghează testarea). Măsurile sunt cu caracter temporar, fiind generate de instituirea stării de urgenţă, ne cerem scuze pentru disconfortul creat şi vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate în soluţionarea cererilor dumneavoastră”, au transmis reprezentanţii poliţiei argeşene.
Precizări suplimentare
Totodată, poliţia vine în sprijinul cetăţenilor şi cu alte precizări suplimentare. Astfel, cererile privind ordonanţele prin care s-a dispus clasarea/renunţarea la urmărirea penală, respectiv sentinţele penale prin care s-a dispus amânarea/renunţarea la aplicarea pedepsei se vor înainta prin serviciile poştale sau serviciile de curierat rapid, având anexate copia documentului de identitate şi a dovezii înlocuitoare, respectiv ordonanţa/sentinţa în original. În ceea ce priveşte solicitările de a comunica identitatea persoanei care a condus autovehiculul pe drumurile publice, răspunsul poate fi transmis prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestuia, respectiv servicii poştale/de curierat rapid/fax sau e-mail. Cererile privind avizele pe linie de sistematizare se vor depune exclusiv prin servicii poştale/de curierat rapid/fax/e-mail. Cererile privind istoricul sancţiunilor la regimul circulaţiei rutiere se pot depune tot prin servicii poştale/de curierat rapid/fax/e-mail, urmând ca în termen de 15 zile de la data înregistrării documentul să fie comunicat la domiciliul sau reşedinţa titularului permisului de conducere.
Documente prelungite
„În cazul prelungirii dreptului de circulaţie conform art. 111 alin. 6 din OUG 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, veţi proceda după cum urmează: * pentru dosarele penale aflate pe rolul instanţelor de judecată, potrivit Hotarârii Consilului Superior al Magistraturii-Secţia pentru Judecatori nr. 417/2020, pe durata stării de urgenţă cererile având ca obiect prelungirea dreptului de circulaţie nu se soluţionează, fiind aplicabile dispoziţiile art. 14 din Decretul Presedintelui României nr.195/2020; * pentru dosarele care se află în supravegherea unităţilor de parchet, conform comunicatului Parchetului General din 27 martie <<în cauzele în care anterior instituirii stării de urgenţă prin ordonanţă a procurorului a fost dispusă prelungirea dovezilor înlocuitoare cu drept de circulaţie ale permisului de conducere, emise în temeiul art. 111 din OUG nr. 195/2002, pentru limitarea infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2 persoanele interesate nu este necesar să depună cereri de prelungire. Din oficiu, procurorii vor emite ordonanţe de prelungire a acelor dovezi. Ordonanţele de prelungire vor fi transmise pentru operare la unităţile de poliţie competente, fără a mai fi necesară consemnarea pe dovadă a prelungirii în această situaţie excepţională>>. Titularul permisului de conducere sau al certificatului de înmatriculare poate adresa o cerere de efectuare a menţiunilor corespunzătoare în bazele de date prin servicii poştale/de curierat rapid/fax/e-mail. Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la numărul: 0248.607.000 (interior 20229 sau 20228, în intervalul orar 8-16)”, precizează poliţia judeţeană.