În ziua de astăzi, sărbătorile de iarnă arată și se simt cu mult diferit față de acum câteva generații. Tradițiile s-au schimbat și amestecat, oamenii parcă nu mai reușesc să se desprindă de muncă și, implicit, nu mai apucă să se bucure prea mult de cele 2-3 zile libere. Asta pentru a nu mai vorbi de simbolistică și istorie.
Unul dintre elementele care este extrem de “la modă” în ziua de astăzi este Calendarul Advent. El se regăsește în oferta companiilor de make-up & beauty, haine, în oferta unor cazinouri și agenții de pariuri online, dar și în alte câteva zone de mare interes pentru generațiile de acum.
Cam fiecare campanie publicitară prezintă o altă formă și își aduce în prim-plan cadouri prin care să își recompenseze publicul fidel. Însă, de unde a pornit acesta? Există o istorie în spatele conceptului? Citește în continuare!
Cum a apărut și evoluat ideea de “Calendar Advent”?
Primul aspect care trebuie să fie lămurit ar fi dacă acest concept provine din cultura creștină sau dacă are o țară, un moment de origine. Primul Calendar Advent a apărut în Germania, în secolul al XX-lea.
El nu are o legătură directă cu biserica și nici cu alte obiceiuri, cum la români există ursul sau sorcova. Acest tip de cadou i-a fost dăruit lui Gerhard Lang de către mama sa, când ea a vrut să își surprindă fiul într-un mod deosebit.
Calendarul nu era clasic, ci avea 24 de lăcășe, care erau de dimensiuni diferite. Ele erau aleatoriu numerotate de la 1-24, reprezentând perioada lunii Decembrie, dar doar până în Ajunul Crăciunului.
Spre deosebire de cadourile clasice, un Calendar Advent era o modalitate inedită prin care se dăruia un cadou în fiecare zi. La acest aspect se adaugă și misterul de a descoperi zilnic un dar, o atenție, plus amuzamentul de a căuta ziua cu pricina.
La început a fost considerat un simplu gest făcut de o mamă către fiul său, dar conceptul a devenit popular foarte repede. Ingeniozitatea ca un copil să fie răsplătit în fiecare zi de până la Crăciun a ajuns să fie repede iubit și de adulți.
Denumirea acestui concept a fost și ea adaptată și ajustată de-a lungul timpului, însă nu prea mult. Termenul de “advent” își are originea în limba latină sub forma de “adventus”, care se poate traduce ca “sosire”. Multe veacuri de-a rândul, acest cuvânt a fost asociat și folosit în contextul nașterii lui Iisus, dar și în zona meditației spirituale.
Chiar dacă termenul și conceptul de Calendar Advent a pornit dintr-un simplu gest, în ziua de astăzi el este una dintre abordările de bază în campaniile publicitare ale marilor brand-uri în preajma Crăciunului. Poate că este un lucru bun că s-a păstrat, poate este un lucru rău că nu mai este la fel de simplu și plin de însemnătate.
Fiecare persoană decide cum dorește să privească adaptarea modernă a Calendarului Advent. Istoria sa este destul de frumoasă și ideea din spate este plină de iubirea unei mame către copilul său, așa că dacă vrem să oferim ceva aparte, putem să construim ceva pe baza acestui concept, optând pentru personalizarea sa.