Presa de limbă franceză din Maroc a anunţat, azi, că statul nord-african a început testarea pe prima sa linie de cale ferată de mare viteză.
De altfel, prima astfel de linie de TGV (train a grand vitesse, de aici. din franceză, vine sigla TGV) de pe continentul negru.
În mod normal, peste cel mult câteva luni, urmează ca aceste trenuri de mare viteză să intre în exploatare curentă.
Trenurile de mare viteză marocane au atins, în teste, viteza maximă de 357 de km la oră, conform site-ului oficial al TGV Maroc (www.tgvmaroc.ma). Însă, conform aceleeaşi surse, viteza de croazieră, în exploatare comercială, va fi de „numai” 320 km la oră.
Lucrările au început în 2010 şi ar fi trebuit să fie gata acum trei ani. Din cauza a diverse probleme tehnice, termenul a fost decalat repetat, dar acum, în 2018, aproape toate lucrările sunt gata.
În acest moment, pregătită peste deschidere este secţiunea dintre Tanger şi Casablanca.
Vor urma, însă, şi altele (la care, atenţie, se lucrează), inclusiv legături TGV între Maroc şi Europa de Vest, cu traversarea strâmtorii Gibraltar cu feribotul.
Nu întâmplător, e vorba exact de cele două oraşe-port la Marea Mediterană, în care grupul Renault are câte o fabrică în fiecare.
Dacă ţinem cont de faptul că Marocul dispune deja de o reţea de autostrăzi cum noi nu vom avea nici în următorii 50 de ani (iertat fie-ne pesimismul, dar în România, optimismul în acest domeniu echivalează cu prostia), vestea inaugurării şi a unei linii de TGV între Tanger şi Casablanca ar trebui să nu-i mai lase nici să doarmă pe cei de la Putere.
Ocupaţi până peste cap cu modificarea Codului Penal şi de procedură penală, cu traseul profesional al doamnei Laura Codruţa Kovesi şi lupta don quijotescă cu morile de vânt ale „statului paralel”, guvernanţii noştri nu mai au timp să bage de seamă că trebuie să facă autostrăzi, ca să ţină aici industria auto, în speţă Dacia, dar şi Ford.
După cum nu au timp nici să bage de seamă că Marocul, ţara care ne concurează în a găzdui fabrici de Dacii, a făcut de câţiva ani autostrăzi, iar acum tocmai termină de testat şi TGV-uri.
Ne abţinem de la alte comentarii, scenarii pesimiste etc. Dar oricine îşi poate imagina cam care ar fi răspunsul la întrebarea: „ce-i mai ţine pe francezii de la Renault aici?”
sursa foto: tgvmaroc.ma
4 Comentarii
Anonim
Sorine, as putea să-ti explic „ce-i mai tine pe francezii de la Renault” în România, dar pari pe cat de pesimist, pe atât de prost și nu cred că vei înțelege. Retine doar că nu TGV-urile și nici autostrăzile nu i-au adus aici. De plecat, nu vor pleca, fii liniștit!
Condoru
Sorine, as putea să-ti explic „ce-i mai tine pe francezii de la Renault” în România, dar pari pe cat de pesimist, pe atât de prost și nu cred că vei înțelege. Retine doar că nu TGV-urile și nici autostrăzile nu i-au adus aici. De plecat, nu vor pleca, fii liniștit!
Acvila
Condorul trăiește în Anzi, în special, în niciun caz în Maroc. Dacă tăceai, filozof (deștept) rămâneai…
Mihnea
Și toate la fac pe banii lor.Noi nici pe bani europeni nu putem face…