Într-o anumită perioadă din viața unei afaceri, va apărea întrebarea inevitabilă: marketing intern sau contract cu o agenție?
In primul rand, nu exista un raspuns corect. Alegerea depinde de o varietate de factori direct legati de afacerea ta si de viziunea despre viitor. Marketingul intern implica persoane platite de compania ta, care lucreaza exclusiv pentru firma ta.
Pentru a conduce o echipa de marketing interna de succes, multe pozitii importante trebuie ocupate. Ai nevoie de managerul de marketing, scriitorul de continut, expertul SEO, managerul conturilor pe retelele sociale, specialistul in anunturi platite, designerul grafic si dezvoltator, pentru a numi doar cateva joburi.
O agentie de marketing online va fi compusa din experti care sunt la dispozitia clientilor. O agentie, de regula este specializata in PR, design, marketing de continut, marketing digital. Alegerea unei agentii potrivite pentru afacerea ta poate fi o solutie ideala.
Iata cateva comparatii intre cele doua:
ABILITĂȚI Marketing Online:
In house -Angajatii interni sunt platiti pentru a-ti construi strategia de marketing, pentru a-ti promova si sustine brandul si pentru a intelege cat se poate de bine business-ul. Este rar sa gasesti un angajat specialist in marketing care sa fie expert in toate aspectele marketingului digital.
Agentie – Va trebui sa gasesti o agentie la curent cu industria in care activeaza business-ul tau. Trebuie sa faci cercetari extinse pentru a gasi o agentie care functioneaza cel mai bine pentru afacerea ta si pentru a stabili obiective. Agentia digitala are mult mai multi oameni calificati la indemana. Desi acest lucru nu inseamna neaparat ca abilitatile lor sunt mai dezvoltate, exista o diversitate mai mare de calitati si abilitati din care pot alege.
Care din cele două variante e mai bună?
Depinde in intregime de afacerea ta. Daca iti permiti sa angajezi o multime de oameni cu seturi diferite de abilitati – si ai suficienta munca pentru toti – atunci o echipa formata din persoane care au urmat diferite cursuri marketing ar fi cea mai buna alegere. Daca doresti insa sa dezvolti o strategie de marketing completa, atunci o agentie digitala este cea mai buna alegere.
CREATIVITATE MARKETING ONLINE:
In-house – Specialistii in marketing online sunt in mod natural creativi si sunt atrasi de diversitate. Este usor pentru mintile creative sa se plictiseasca. Daca ai o echipa interna dedicata exclusiv afacerii tale, in timp le va afecta creativitatea, avand in vedere ca oamenii se concentreaza pe un singur proiect.
Agentie – Cei care fac parte din agentii au mai multe conturi si clienti cu care lucreaza zilnic. Mintile lor sunt proaspete si mereu in miscare, avand in vedere ca sunt expusi la o mare varietate de afaceri si industrii. Este de dorit sa apelezi la specialisti care au mai lucrat pentru business-uri similare si au deja experienta.
Care din cele două variante e mai bună ?
Nu exista o alegere perfecta.. Daca observi ca echipa in house de marketing a intrat in rutina sau vrei sa construiesti o campanie care nu este potrivita pentru abilitatile lor, o agentie ar fi o optiune interesanta.
ADAPTABILITATE
In house – Echipa interna este mereu alaturi de tine. Oamenii lucreaza de regula in aceeasi cladire sau chiar in biroul de alaturi. Ce suprize ai putea avea? Ei bine, apar situatii neprevazute. Oamenii nu se adapteaza toti la fel, iar o presiune mare asupra unei echipe poate face ca unii angajati sa cedeze. Demisiile afecteaza bunul mers al echipei in house de marketing.
Agentie – O agentie de marketing online are mereu echipa la indemana, isi adapteaza nevoile in functie de volumul de munca si de lista de clienti, este mereu disponibila pentru acestia.Coordonarea proiectelor de marketing si comunicarea cu agentia se face de regula cu ajutorul unui manager de proiect. Acesta este cel mai bun mod de a comunica – rapid si fluid.
Care este alegerea bună?
Daca strategia de marketing depinde de angajati, iti asumi un mare risc. O agentie demonstreaza o mai buna adaptabilitate la circumstante.
COSTURI
In house – Costul fiecarei campanii va depinde in intregime de nevoile proiectelor de marketing. Numarul de angajati poate varia, dar este complicat sa angajezi doar temporar. Procesele de angajare si de desfiintare a pozitiilor in house dureaza mult, necesita investitii si resurse.
Agentie – Pentru serviciile complete de marketing, exista un pret prestabilit – si negociabil – atunci cand vine vorba de o agentie. O agentie semneaza contract cu firma ta, costurile trebuie sa fie transparente si clare.
Care e alegerea bună?
Nu exista nici aici un raspuns clar. Totusi, angajarea unei agentii, desi este vazuta ca fiind mai scumpa, poate fi de fapt optiunea mai ieftina, pe termen lung, in functie de obiectivele tale si de intentiile companiei.
Concluzie Marketing in-house versus agenție:
Daca inca nu esti sigur ce alegere ai de facut, gandeste -te la un exemplu asemanator: ai inchiria sau ai cumpara o casa? Acest lucru, desigur, depinde de o varietate de factori, cum ar fi timpul pe care vrei sa il petreci acolo, ce costuri presupune fiecare demers, etc. La fel poti gandi si in cazul comparatiei dintre contractarea unei agentii si construirea unei echipe in house care sa se ocupe de marketing pentru firma ta. O analiza sincera iti va revela raspunsul potrivit.