După terminarea Institutului de Marină „Mircea cel Bătrân”, până la vârsta pensionării a bătut mările şi oceanele lumii. La noi a venit pentru o banală iritaţie de piele. Când l-am chemat la control, a avut disponibilitatea de a depăna o mulţime de amintiri ale unui vulpoi de mare a cărui viaţă ca un roman s-a scurs în mare parte la distanţă de ţară şi de familie.
În institut i-a cunoscut pe fraţii Băsescu. A făcut practică la baza nautică de la Palazu, la Şantierul Naval Mangalia, pe cargouri sau mineraliere din Portul Constanţa. I-am văzut carnetul de marinar unde sunt trecute toate vasele pe care s-a îmbarcat de la prima cursă şi până la ultima, când a ieşit la pensie. N-ai zice că bărbatul subţirel şi cu ochi inteligenţi din faţa ta, care nu are nimic din tipologia unui lup de mare, a avut statut de ofiţer, cu specializarea în electromecanică navală. La maturitate a fost şef mecanic pe vase de transport frigorific şi pescadoare. Ierarhic, această funcţie era după cea a comandantului.
Pescadoarele stăteau pe mare între patru şi şase luni. Aveau un sector de pescuit bine delimitat de tratate internaţionale, îndeosebi în Atlantic. Se pescuia macrou, sardină, peşte sabie, dar şi caracatiţă sau calamari. Când stai cu lunile pe mare, departe de porturi, înfruntând furtuni violente şi muncind uneori până la epuizare, apar inevitabil certuri între membrii echipajului, dorul de cei de acasă, boli şi depresie. Dar urmau şi zilele când nava acosta în porturi. Altă viaţă… Venea dezlegarea la afaceri, la chefuri şi la bordeluri. Ai noştri vindeau seturi motor de Dacia, ibrice şi articole de artizanat. Cumpărau blugi, lurex metraj, mohair, cafea, ţigări, gumă de mestecat sau carpete cu „Răpirea din Serai” şi „Tarantella”. În afară de Australia şi Noua Zeelandă, a fost în toată lumea. Nefiind percepute taxe, cele mai ieftine cumpărături le făceau în Gibraltar şi în Las Palmas din Canare. Cel mai mult i-a rămas în suflet Singapore. Dar şi Napoli, Africa de Sud, Sardinia, Sicilia, Hamburg sau Venezuela.
După ’89 a lucrat ca şef mecanic pe nave ale unor armatori greci. Deţine şi un carnet de marinar emis de Republica Panama care-i permitea să se poată angaja pe orice navă, indiferent de pavilionul arborat.