Piteştenii şi-au recuperat un brand: FC Argeş. Acesta a fost cumpărat de primărie după ani lungi de negocieri şi încercări nereuşite, iar din sezonul 2017-2018 argeşenii vor mai avea un motiv să meargă pe stadionul “Nicolae Dobrin” din Piteşti, fiindcă va fi modernizat. Sunt însă şi alte mărci argeşene care ar putea fi revitalizate. Se doreşte? Se mai poate? Sau trebuie să ne împăcăm cu soarta?
De la ARO la Arpechim
Primul brand care ar putea intra în atenţia autorităţilor din Argeş este ARO. Au trecut 10 ani de la falimentul oficial al uzinei din Câmpulung, mândria muscelenilor. Privatizarea cu cântec nu a fost nici până acum anchetată, iar zona este calamitată din punct de vedere economic, mai ales că minele, un alt… brand, s-au închis şi ele. Oare statul nu ar putea face nimic să reînvie ARO? Tot în Câmpulung mai e şi Grulen-ul pe lista marilor întreprinderi distruse. Ceva mai la vest, dar nu foarte departe, în Curtea de Argeş, Fabrica de Porţelan are, de asemenea, istoria ei frântă mult prea brusc şi pe nedrept. Mai la sud, în Piteşti, cel mai important brand este, cu siguranţă, Arpechimul, “perla industriei argeşene” de altădată. Platforma se află în agonie: divizată, cu rafinăria la OMV Petrom pe punctul de a fi dezasamblată şi cu petrochimia închisă la Oltchim. Nori negri s-au adunat deasupra platformei care altădată fremăta de viaţă şi care acum pare un colos ce îşi respiră ultimele clipe… Mărci, aşadar, am avea. Dar cine să le reînvie?
Claudiu DIŢA