Programul „Rabla” a demarat în urmă cu 11 ani. În tot acest timp, aproximativ 300.000 de proprietari au scăpat de vechituri şi, cum se spune, s-au înnoit. Chiar şi aşa, la Piteşti, în parcările de la blocuri sau pe trotuare, o mulţime de maşini practic abandonate continuă să ocupe locul degeaba, semn că posesorii respectivelor autoturisme nu s-au interesat de cum ar putea obţine câteva sute de lei vânzând cuponul altcuiva. Ori pur şi simplu nu au dorit asta. Ce se va întâmpla oare din luna mai a acestui an, când debutează „Rabla 2016”?
Trecem la electrice şi hibride?
Printre noutăţi, merită să menţionăm că bugetul este în scădere cu 32,5% faţă de anul trecut, fiind limitat la 135 milioane lei. De asemenea, se va încerca dezvoltarea vânzărilor de maşini electrice şi hibride (prin programul special „Rabla Plus”), însă facilităţile nu au fost dezvăluite concret până în momentul de faţă. Cert este că nu se aşteaptă o explozie pe acest segment căci, chiar dacă valoarea subvenţiei va fi mult mai mare, costul unui astfel de automobil este de nesuportat pentru majoritatea românilor. Ministerul Mediului anunţa în 2015 o posibilă reducere de 4.500 euro la achiziţionarea unei maşini hibrid sau electrică, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Dacă nici acum nu se va pune în practică promisiunea autorităţilor, este evident că tot maşinile cu costuri de până la 15.000 euro vor fi cele mai căutate şi, foarte probabil, Dacia va ţine capul de afiş cu Logan, Sandero şi Duster. Anul trecut, dealerii auto au vândut peste 10.000 de automobile Dacia prin programul „Rabla”.
George OLTEANU