S-a dat startul concursului pentru ocuparea funcţiilor de directori şi directori adjuncţi din unităţile de învăţământ preuniversitare. Probele încep astăzi, cu testul grilă, urmând ca în perioada 19-31 iulie să aibă loc evaluarea CV-ului şi interviul, precum şi soluţionarea eventualelor contestaţii. Rezultatele finale vor fi afişate până la 2 august, cel târziu.
În judeţul nostru, examenul directorilor are loc într-un singur loc, centrul special fiind stabilit la Liceul Tehnologic „Astra” Piteşti.
Participanţii din Argeş şi-au exprimat peste 80 de opţiuni, posturile vacante (director şi director adunct) fiind în număr de 74.
Fără „teste cognitive”
Profesorii dau examen pentru ocuparea posturilor rămase vacante în urma concursului din luna octombrie, anul trecut. Această sesiune vine cu modificări. Cea mai importantă se referă la faptul că reprezentanţii autorităţilor locale nu mai fac parte din comisiile de concurs, deci nu mai au drept de notare. În schimb, ei pot participa în calitate de observatori, aşa cum este cazul reprezentanţilor sindicatelor sau ai părinţilor. S-a schimbat şi structura subiectelor. La testul grilă au fost eliminate întrebările care vizau evaluarea aptitudinilor cognitive, iar subiectele vor fi legate doar de cunoştinţe de legislaţie şi management educaţional. Dacă în sesiunea trecută, candidaţilor le-au fost testate aptitudinile cognitive prin întrebări de genul „Măgarul întotdeauna are …?”, noua legislaţie elimină complet din structura subiectelor acest tip de itemi.
Probele – obligatorii
Proba scrisă constă în rezolvarea unui test-grilă, în cadrul căruia se evaluează în proporţie de 50% cunoştinţe privind legislaţia specifică învăţământului preuniversitar şi în proporţie de 50% cunoştinţe privind managementul educaţional. Testul grilă este diferenţiat pentru candidaţii care vizează şefia unităţilor de învăţământ preşcolar, respectiv pentru cei înscrişi pentru funcţii de conducere din celelalte unităţi de învăţământ.
Cea de-a treia probă, interviul, presupune susţinerea de către candidaţi a ofertei manageriale, precum şi cunoştinţe privind legislaţia specifică domeniului, raportată strict la specificul şi nivelul unităţii de învăţământ. Membrii comisiei pot interveni cu întrebări, ceea ce atrage după sine majorarea sau micşorarea notei candidatului respectiv. Minimul de promovare a fiecărei probe este 35 de puncte, iar maximul, 50 de puncte.