Exploatatorii de masă lemnoasă nu mai au frică de nimeni şi de nimic. Au ajuns să „opereze” pădurea ziua în amiaza mare pe DN7C, sus pe Transfăgărăşan. Mai mult, joia trecută, când o comisie stabilea în zonă dacă se poate deschide Transfăgărăşanul, „băieţii” lucrau de zor la km 88, mai sus de restricţia de 16 tone instituită de compania de drumuri la km 84. Reamintim că în acea zonă de drum au avut loc alunecări de teren chiar lângă un podeţ, iar dacă nu vor fi respectate noile restricţii, circulaţia riscă să se blocheze definitiv. Conform celor de la Drumuri, dacă nu va fi întrerupt traficul greu, podeţul respectiv se va surpa.
Facem… comisii
Utilajele folosite la exploatarea lemnului degradează DN7C, în urma lor rămânând pe carosabil resturi de lemn, bolovani şi pământ adus din pădure odată cu buştenii. După ce am sesizat în câteva rânduri neregulile din zonă, reprezentanţii de la Silvic, în loc să ia măsuri, au făcut… nişte comisii care să verifice dacă restricţiile de tonaj impuse de CNADNR – secţia Argeş pe Transfăgărăşan sunt justificate. De parcă era treaba „pădurarilor” să stabilească dacă drumul se poate surpa sau nu. Mai mult, după cele câteva controale, unul dintre şefii de la Silvic din zona Vidraru, probabil pentru merite deosebite în administrarea şi protejarea fondului forestier, a fost numit într-o funcţie călduţă de directoraş chiar la Bucureşti în cadrul RNP.
Ce fac autorităţile?
Camioanele cu peste 30-40 tone de lemne continuă să circule în zonă. Deşi sunt cunoscute de autorităţi (ca şi proprietarii lor) niciun reprezentant al statului nu a luat vreo măsură, şi asta în condiţiile în care ziarul nostru a publicat, în mod repetat, liste cu numere de înmatriculare ale maşinilor care circulă zi de zi pe Transfăgărăşan.
Cineva ar trebui să dea un răspuns clar. Poate că au greşit cei de la Drumuri când au instituit restricţia de tonaj în apropiere de Otic. Poate că aceste camioane au tot dreptul să circule în zonă. Mai ştii? Inutil să mai spunem că la nivel central autorităţile susţin sus şi tare că pădurea e protejată. Poate că Silvicul sau Poliţia ar trebui să supravegheze anumite refugii de pe DN7C, acolo unde camionagiii opresc maşinile încărcate cu buşteni şi măsluiesc avizele de însoţire a mărfii în funcţie de instrucţiunile primite de pe traseu pe telefoanele mobile sau prin staţiile de emisie-recepţie. Dar dacă totuşi cei de la Drumuri au dreptate şi, mai devreme sau mai târziu, pagubele produse de camionagii vor fi foarte greu de remediat? Cine îşi va asuma atunci răspunderea? Prefectul, şefii Poliţiei, specialiştii în drumuri de la Silvic?!
Flavius PETRESCU