Mediul online este probabil una dintre cele mai revoluționare invenții ale lumii moderne dat fiind faptul că acesta înseamnă astăzi un cumul impresionant de avantaje pentru fiecare dintre noi. Dacă pentru anumiți utilizatori, Internetul reprezintă o modalitate excelentă de a păstra legatura cu cei dragi sau de a face diverse cumpărături în confortul propriului cămin, pentru un număr din ce în ce mai accentuat, Internetul a devenit un răspuns la diverse probleme cu care ne confruntăm în viață de zi cu zi. Conform statisticilor, tot mai mulți utilizatori din județul Argeș apelează astăzi la consiliere online atunci când vine vorba despre diverse probleme de sănătate și nu numai.
Deși țara noastră se situează sub medie spre deosebire de multe state vestice atunci când vine vorba despre numărul de cabinete psihologice sau de alt tip de consiliere, cert este faptul că statisticile recente au scos la iveală faptul că tot mai mulți locuitori din județ își îndreaptă astăzi atenția înspre consilierea online. Cel mai mare număr de căutări în acest sens se realizează la nivel de județ în Pitești cu un procent de 55,9% din numărul total. Orașul care apare imediat pe lista este Câmpulung cu un procent de căutări de 11,4% din total, Mioveni cu un procent de 6,4% respectiv Curtea de Argeș cu 5,6%.
Unul dintre motivele pentru care utilizatorii își îndreaptă astăzi atenția înspre consilierea online se datorează faptului că interacțiunea cu un specialist este mult mai confortabilă atunci când totul se întamplă online și adesea utilizatorii aleg să fie mult mai sinceri pe această cale în aboradrea problemei cu care se confruntă. În ceea ce privește asistența psihologică, conform unui studiu realizat în anul 2015, a scos la iveală faptul că doar 3 din 10 români apelează la un psiholog atunci când se confruntă cu probleme specifice.
“Apelarea la asistența psihologică încă este un subiect pe care multă lume îl consideră drept tabu, fapt pentru care țara noastră încă se situează sub medie la acest capitol, spre dosebire de țările vestice. Consilierea online este un concept destul de nou în România, însă putem observa cu certitudine faptul ca aceasta a înregistrat până în momentul de față un real succes. Oamenii se simt mult mai confortabil atunci când solicita ajutor pe această cale decât atunci când această consiliere este solicitată într-un cabinet fizic. În viitor sperăm ca această modalitate de solicitare a consilierii online să încurajeze un număr cât mai mare de oameni să apeleze la specialiști atunci când se confruntă cu diverse probleme” a declarat Silvia Zaha, administrator al site-ului Webadviser.ro.