Cei de la „Digi”, anul trecut, îmi propuneau lunar să semnez cu ei un contract de furnizare a energiei electrice. Mă duceam să plătesc „cablul” TV, iar ei, ca sarcină de serviciu, îmi puneau mereu în faţă oferta în domeniu. I-am privit cu neîncredere. Chiar m-am întrebat ce şmecherie mai pun la cale ăştia care, la un anumit moment, aproape mi-au dublat factura, adăugând – nedrept, spun eu – nişte costuri. „Dacă veţi compara cu ce plătiţi acum, veţi vedea diferenţa” – încercau ei să mă convingă.
Mult mai târziu m-am lămurit. De fapt, mi-a spus un vecin că el a ales „Digi” şi că e foarte mulţumit de serviciile companiei la care s-a mutat. De ce v-am relatat această întâmplare? Fiindcă reticenţa mea în legătură cu respectivul furnizor o au acum şi alţi argeşeni când se pomenesc la uşă cu agenţi de la „Energia Gas&Power„. Despre ce este vorba? Păi, tot despre un furnizor mai mic de energie, care, ca şi alte firme similare, încearcă să spargă monopolul deţinut de marii jucători de pe această piaţă.
Da, să spargă monopolul! Cei care, ani la rând, au fost obişnuiţi să plătească facturile de energie electrică şi de gaz fără să pună prea multe întrebări înţeleg mai greu că lumea se schimbă, că pe o piaţă liberă nu trebuie să mai existe un unic vânzător al unui produs sau al unui serviciu. De ce? Fiindcă, absenţa concurenţei, adică monopolul, poate duce la costuri ridicate pentru clienţi, la produse şi servicii inferioare calitativ şi la comportamente corupte. Practic, o companie dominantă, care deţine o întreagă piaţă de desfacere, poate dicta preţurile, fără să ţină cont de cerere şi ofertă. Iar asta înseamnă, de cele mai multe ori, scumpire, nu ieftinire.
Spuneţi sincer: nu v-aţi săturat să tot auziţi în fiecare an că se majorează preţul la energie şi la gaz? Şi nu vă întrebaţi, oare, dacă sunt necesare aceste scumpiri ţinând cont că noi oricum plătim mai mult decât cei din alte ţări europene? Ba bine că nu! Ei bine, în astfel de condiţii, nu mai poţi face abstracţie de oferta unei firme precum „Energia Gas&Power„, care îţi propune o variantă de „preţ fix” la curent electric şi la gaz, preţ nemodificat doi sau trei ani.
La această garanţie contractuală se adaugă şi altele. Cum ar fi, de pildă, o economie de trei facturi de câte 100 – 200 lei pe an. Sau o „asigurare de locuinţă” ce include câteva clauze benefice, pentru care clientul nu plăteşte nimic. De unde ştim astfel de amănunte? Păi, chiar de la reprezentantul zonal al companiei, Viorel Cărbune, un tânăr destoinic care, la o cafea, ne-a vorbit cu sinceritate despre eforturile unei firme mici de a răzbi pe o piaţă influenţată de giganţi, gata de orice pentru a-şi menţine supremaţia şi profiturile.
De la el, de la acest om, am aflat că pentru un client nu contează doar preţul, doar o economie lunară la factura de curent sau de gaze, ci şi modul în care firma se poartă cu el, scuzându-se dacă i-a greşit cu ceva, dacă i-a făcut o nedreptate, ori propunându-i alte oferte şi avantaje.
„Dacă vrei să evoluezi, atunci evoluezi”, e de părere Viorel Cărbune. Drept urmare, ai şi libertatea de a-ţi alege Energia.
2 Comentarii
Anonim
le-a spus si despre obiceiul de a nu platit salariile celor care, spre exemplu, au lucrat in decembrie 2018 si nu i-au platit?
Anonim
„Dacă vrei să evoluezi, atunci evoluezi”, e de părere Viorel Cărbune. CHIAR SI PRIN INSELACIUNE? LA INCEPUTUL LUNII IULIE, 2 REPREZENTANTI „Energia Gas&Power„,, CARE S-AU DAT DREPT REPREZENTANTI ENGIE, MI- AU SOLICITAT ACORDUL PTR EXTERNALIZAREA SRVICIILOR TEHNICE ALE ENGIE”. O LUNA MAI TARZIU, M-AM TREZIT CA SUNT ANUNTATA DE ENGIE CA , POTRIVIT CERERII MELE, MI SE REZILIAZA CONTRACTUL DE FURNIZARE A GAZELOR NATURALE, URMAND CA FURNIZAREA GAZELOR SA SE FACA DE CATRE „Energia Gas&Power„. CONSIDERTI CA ESTE NORMAL SA NUMIM ACEASTA„EVOLUTIE”, DOMNULE GABRIEL LIXANDRU?