Sunt 19 milioane de povești, generații întregi care și-auexprimat libertatea pilotând o Vespa. Astăzi, Vespa este o legendă care și-a depășit statutul de simplu vehicul și funcția de mijloc elegant pentru naveta zilnică, pentru a se transforma într-un veritabil simbol al stilului și designului. Brandul italian este prezent în 83 de țări și Vespa se reinventează continuu fără compromisul valorilor care au consacrat-o și menține același spirit tânăr, inimitabil. Pentru a celebra 75 de ani de la debutul pe piață și vânzările record de 19 milioane de unități, compania a introdus scuterul în ediție specială GTS 300 75th Anniversary Special Edition. ATVRom Alba Iulia vă oferă la prețuri competitive cele mai noi modele de scutereVespa, alături de o colecție diversificată de căști de protecție (open face, cu vizor, cu bluetooth etc.).
Gama Vespa se caracterizează prin evoluția constantă și consistentă în termeni de tehnologie, prin stilul unic și valorile originale. Sursa succesului său se măsoară în peste 1 milion și 800 de mii de vehicule fabricate în ultimii zece ani. La jumătatea primei decade a noului mileniu, producția anuală de scutere Vespa a fost în jur de 50 de mii de unități și, de atunci, a continuat să crească în mod spectaculos la 100 de mii de unități în 2007 și 200 de mii în 2018.
Vespa este în prezent cel mai cunoscut produs “Made in Italy”, un adevărat cetățean al lumii, iar cele trei situri de producție se află în Pontedera – uzina de producție destinată pentru Europa, America și piețele din vest, Vinh Phuc în Vietnam – deservește piața locală, Orientul și India și în fabrica ultramodernă din Baramati, unde sunt produse modelele pentru piețe indiană și cea din Nepal.
Pentru a celebra a 75-a aniversare, Vespa a introdus seria specială Vespa 75th, care include gama Primavera (cu motoare 50, 125 și 150 cc) și modelele GTS (cu motorizări 125 și 300 cc).
Caroseria scuterelor Vespa 75th este vopsită cu noua culoare galben metalic, o reinterpretare a modei care a făcut ravagii în anii 40. Numărul 75 apare inscripționat pe panourile laterale și pe apărătoarea frontală într-o nuanță mai accentuată, creând efectul elegant de ton pe ton, precum și în partea frontală unde tradiționala „cravată” este rafinată cu o nuanță de galben mat.
Vespa s-a născut din dorința de a crea un produs inovator pentru a servi mobilității personale. La începuturi, a fost construit un „motor scooter” după modelul motocicletelor de dimensiuni mici pentru parașutiști și apoi a urmat un prototip care a revoluționat conceptul care a dominat până la acel moment motociclismul clasic. Designul Vespa, cu schimbător pe ghidon, fără clasica furcă pe față și cu caroserie care proteja riderul, a primit patentul pe 23 aprilie 1946. De la apariția primului scuter, într-o țară unde totul a trebuit reconstruit din cauza războiului, Vespa a reprezentat bucuria de a trăi și de a pilota și a devenit simbolul libertății și emancipării pentru oameni de pretutindeni de pe mapamond. Vespa și-a fortificat statutul de legendă și identitatea prin dezvoltarea de noi generații de modele. Pe măsură ce orașele au devenit tot mai aglomerate, variantele de scutere Vespa cu motorizări de cilindree mică au constituit soluții salvatoare în fața traficului sufocant. O dată cu interesul pentru protecția mediului, Vespa a devenit și un antidot împotriva poluării din marile centre urbane, o modalitate ușoară de a naviga prin aglomerație și de a găsi mult mai repede loc de parcare. Specialiștii noștri vă stau la dispoziție cu orice informații despre scuterele Vespa!
Surse foto: