Laur Neagu este originar din Bascov, judeţul Argeş, a absolvit Colegiul Naţional „I.C. Brătianu” Piteşti în anul 2011, iar de atunci s-a mutat la Bucureşti. În cei 8 ani care au trecut, a studiat în cadrul Facultăţii de Automatică şi Calculatoare din Politehnica Bucureşti, iniţial ciclul de licenţă, apoi cel de master, iar în prezent este doctorand în cadrul Universităţii Politehnica Bucreşti.
Laur este pasionat de IT şi, după cum v-am anunţat, din iunie va deschide proiectul „Te fac programator”. Cu el am stat de vorba zilele trecute despre proiecte, dorinţe şi reuşite.
„Cererea nu este satisfăcută”
– Cum ţi-a venit ideea de a forma acest proiect, „Te fac programator„?
– Activez în mediul universitar, sunt trainer şi în cadrul unei academii private de programare în Bucureşti, iar contactul cu mediul de afaceri m-a convins că un astfel de proiect pregătit şi pentru zona de provincie este necesară. Absolvenţii de universităţi sunt absorbiţi instant de către companii, iar provincia poate oferi viitori profesionişti în domeniu. Cum Piteştiul este relativ aproape de Bucureşti, am decis să încep derularea acestui proiect.
– Cum ţi-ai descoperit pasiunea pentru IT?
– De mic am fost pasionat de calculatoare. Iniţial de jocuri pe calculator, apoi de cum se fac acestea şi aşa am ajuns la programare. În cadrul liceului, am fost la profilul matematică-informatică intensiv, iar la finalul studiilor am ştiut că aceasta este direcţia pe care vreau să merg mai departe. Nu a fost uşor, au fost multe momente dificile, însă dacă faci ceea ce îţi place, în final asta e cel mai important.
„Devin programator”
– Te rog să ne mai povesteşti despe cursurile ce vor începe luna viitoare.
– Am lucrat în ultimele luni alături de alţi oameni talentaţi pentru a sintetiza parte din curricula universitară clasică şi a o comprima într-un an de studiu în produsul principal al academiei, denumit „Devin programator”. Acesta este împărţit în 4 module a câte 3 luni, pornind de la fundamentele programării şi avansând în noţiuni până la a fi capabil să înţelegi ce stă în spatele unei aplicaţii mobile sau a unei platforme web, pe care vei fi capabil chiar să o dezvolţi de unul singur. Cursurile vor avea loc în weekend, pentru a nu interfera cu programul cursanţilor, şi va fi o singură şedinţă săptămânală, dar intensă, de 4 ore de lucru. Cursanţii au opţiunea de a renunţa la sfârşitul oricărui modul (după 3 luni, 6 luni, iar cei curajoşi care termină anul de programare cu succes vor fi ajutaţi în găsirea unei poziţii în domeniu).
– Cum te vei împărţi între Bucureşti şi Piteşti?
– Voi continua lucrul la doctorat şi totodată proiectele de cercetare pe care le derulez în prezent în Politehnica Bucureşti. În timpul săptămânii, voi face ce fac şi acum, iar vineri seară am să mă îndrept spre Piteşti, pentru cursurile din weekend. Sunt sigur că părinţii mei vor fi foarte fericiţi că mă vor vedea mai des cu ocazia asta.
Scopul: educarea populaţiei
–Cum îţi imaginezi că va decurge proiectul în viitor?
– Proiectul „Te fac programator” îşi propune un ţel mai larg. Cu aerul tineresc şi energic pe care îl avem, cu experienţa dobândită în diverse medii de lucru (de la mediul universitar, la mediul corporate, la mediul de cercetare), pe plan naţional şi internaţional, ne dorim să reuşim educarea populaţiei la nivelul întregii Românii pentru era digitală şi provocările acesteia. Începem în Piteşti, iterăm pe plan local pentru a ne perfecţiona modelul, dar vrem să aducem acest proiect la nivel naţional. Activităţi conexe cursurilor săptămânale vor fi conferinţe în licee, şcoli, universităţi, workshop-uri, întâlniri în companii, jocuri şi altele. Dacă ar fi să mă întrebaţi unde mă văd peste 5 ani, aş zice că mă văd făcând parte din echipa celui mai important brand de educare pentru digitală la nivel naţional.
–De ce ar trebui ca în primul rând tinerii să facă astfel de cursuri?
– Noi ne-am definit un model de persoană ideală pentru curs. Aceasta ar avea o vârstă cuprinsă între 16 şi 40 de ani, pentru ceea ce avem pregătit în acest moment. Poate fie să îşi dorească să înceapă o carieră, fiind la început de drum, fie să aibă deja o meserie, dar să îşi dorească o schimbare (să fie atrasă de domeniul IT şi cu ambiţie să înveţe). Am încadrat tinerii ca persoană ideală în principal, pentru că ei au energia, dorinţa de afirmare şi disponibilitate mult mai mare pentru învăţare decât cei mai vârstnici. În viitor, luăm în calcul crearea unor module suplimentare, de pregătire tineri pentru examene / probe de informatică pe care le au de dat în ciclurile şcolare, cât şi module de robotică şi programare vizuală pentru copiii de gimnaziu.
Campanii la nivelul judeţului
–Ştim că ai ţinut şi conferinţe pe tema educaţiei digitale. Cum decurg acestea?
– Am pornit o primă campanie la nivelul oraşului Piteşti ce a inclus conferinţe, discuţii libere pe tema educaţiei în contextul erei digitale, iar piaţa ţintă au reprezentat-o elevii de liceu. Am vizitat cele mai cunoscute licee la nivel de judeţ şi i-am provocat pe tineri să îşi pună întrebări şi să dezbatem mai departe teme precum „fake news”, „electronic games”, „inteligenţă artificială”, „internet of things”, „automatizarea meseriilor”, „cum ne educăm în digital”, „cum ne găsim pasiunea”.
Deşi învăţăm, dobândim experienţă şi ajungem la un anumit statut social, sunt de părere că trebuie să dăm înapoi cât mai mult. Mai ales celor tineri, cei care vor lua deciziile de mâine, iar azi au nevoie de îndrumare, de modele. În următoarele luni, vom porni campanii similare la nivelul judeţului Argeş.
Un Comentariu
Anonim
nu ati dat nici o referinta nici un numar de telefon