Mai mulţi piteşteni, clienţi ING, ne-au întrebat în această dimineaţă dacă am aflat ce anume a cauzat disfuncţionalitatea completă a sistemului de operaţiuni bancare. Vă reamintim că, în weekend, clienţii băncii olandeze nu au putut efectua plăţi, transferuri sau depuneri şi au crezut că e vorba de un atac informatic. Oficialii ING au venit cu următoarea explicaţie: „în timpul unui test planificat al sistemului de stingere a incendiilor din centrul nostru de date, eliberarea gazului Inergen a afectat în mod grav şi neasteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor. În consecinţă, au fost afectate toate serviciile conectate: tranzacţiile cu cardul, operaţiunile la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi website-ul www.ing.ro. Ca urmare, o mare parte din tranzacţii nu au mai putut fi procesate. De asemenea, şi comunicarea cu clienţii a fost mult întârziată, tot din cauza imposibilităţii de a accesa baza noastră de date […]. Ne pare rău ca v-am dezamăgit pentru că nu am comunicat în primele ore după incident. Însă defecţiunea ne-a afectat şi sistemele de comunicare (website, sms, mail-uri) – acesta a fost motivul pentru care nu v-am putut trimite mesaje lămuritoare.”
George OLTEANU