„Vânătoarea de comori arhitecturale” este un joc urban de tip competiţie în care participanţii trebuie să găsească, într-un timp delimitat, cât mai multe indicii, uitându-se după ferestre, uşi, garduri, vile neoromâneşti, blocuri Art Deco şi alte elemente de arhitectură.
Fosta capitală a Ţării Româneşti – şi prima opţiune a Regelui Carol pentru a-şi construi reşedinţa de vară – are peste 150 de monumente de arhitectură şi arheologie înscrise în Lista Monumentelor Istorice, cea mai veche din oraş fiind Vila Ştefănescu (construită acum mai bine de 300 de ani, adăposteşte secţia de Etnografie a Muzeului Municipal din Câmpulung). Cea de-a doua, ca vechime, este Vila Golescu, de la începutul secolului al XX-lea, construită în stil neoromânesc. Ultimele descendente ale acestei ramuri a Goleştilor – veche familie boierească din Valahia – au murit în 2004, donând vila Fundaţiei „Pro Patrimonio”.
Pornită din Bucureşti, „Vânătoarea de comori arhitecturale” a poposit, sâmbăta trecută, la Câmpulung. Ajunşi în grădina Vilei Golescu, „vânătorii” au fost răsplătiţi cu un recital de muzică de cameră susţinut, la violoncel, de Duo Cello Jaya (Ella Bokor şi Mircea Marian). Invitat special a fost pianistul Iulian Ochescu. Au fost audiate lucrări de David Popper, César Cui, Dmitri Shostakovich, precum şi pagini muzicale în primă audiţie absolută, semnate de compozitoarea Diana Rotaru (piesa „Lut”, pentru două violoncele, a fost scrisă cu inspiraţia Vilei Golescu).
M. NEAGOE