Related Articles

11 Comentarii

  1. 1

    Ladiana

    Cand vin pacienți cu salvarea în stare gravă mi se pare normal sa fie consultați urgent.La urgente vin fel de fel de oameni fără asigurare medicală pt a profita sa-si faca analize și o consultație gratuită. Aceștia nu au probleme grave . Am fost si eu de câteva ori la urgență cu rude și am vazut cum se procedează. Mi se pare dezinteres total față de pacienții grav bolnavi fără să schimbi ceva în triere a bolnavilor.

    Reply
  2. 2

    Puiu

    V-am spus că nesimțiților poți să le faci salarii de zeci de mii de euro și nu se schimba.Bine fac cei care îi” frig” in timpul serviciului . pentru că îi lasă pe cei dragi lor sa sufere.Doctorii sunt mai rău că șoferii și unii sunt prosti bată.Niste javre pe care nu ii schimbă nimeni și nimic.Poate sa le cadă lor în sânul familiei necazuri asemănatoare.Care ar fi soluția?Nu o să aveți niciun raspuns!

    Reply
  3. 3

    Anonim

    Poate ar merge mai repede dacă nu ar veni vreo 200 de nesimțiți pe zi, care nu sunt urgente și care confunda urgentele cu medicul de familie și cu policlinica. Din păcate, acești nesimțiți blochează activitatea UPU și din aceasta cauza, urgentele adevărate trebuie sa aștepte… Este nevoie de responsabilitate socială ca sa înțelegi acest lucru, ceea ce romanilor le lipsește cu desăvârșire. Dacă pacienta era din Dâmbovița, oare ce cauta la Pitesti? De ce nu S-a dus la Târgoviște din prima, ca este mult mai aproape de Gaesti…

    Reply
    1. 3.1

      Anonim

      Soacra este din Găești. Nora (bolnava) locuiește în Pitești.

      Reply
    2. 3.2

      O persoana din familia pacientei

      Ati inteles gresit. Pacienta era din Pitesti si avea si copil mic. A chemat Salvarea, pentru ca nu mai putea de dureri. Nu a fost insotita de nimeni, pentru ca sotul a trebuit sa ramana cu copilul mic acasa. I-a sunat parintii – care sunt din Gaesti, acestia au ajuns la Pitesti, au stat cu copilul ca sa se duca sotul pacientei la spital, sa vada ce face, pt ca nu putea nici la telefon sa mai vorbeasca de dureri. Era ora 3, pacienta fusese adusa de la ora 1 cu salvarea. Au ajuns parintii ei din Gaesti si ea tot nu fusese luata la consult, statea chircita de durere pe hol. Cand a sosit sotul si a constatat nepasarea celor dinauntru (asistentele comentau pe facebook), a luat-o si a dus-o la spitalul din Gaesti, unde a fost preluata imediat si a fost tratata. Cazul era destul de grav, femeia facuse o toxiinfectie alimentara. Femeia care a sunat la redactie si a spus cazul era din Gaesti (era soacra pacientei), spune clar articolul („nora sa, care locuieste in Pitesti”)
      In al doilea rand, nu e vorba de cei (carora Dv le spuneti nesimtiti) care vin la urgenta probabil doar pentru ca ii doare putin burta. Eu cred ca nimeni, la ora 3 noaptea, nu vine la spital degeaba. Dv. ati face asta? Poate doar daca ar fi baut sau nu ar avea casa. Acolo e vorba de lipsa de empatie a celor care lucreaza la Urgenta spitalului judetean (faceau misto asistentele, „care e, ma, aia care a mancat salam?” si de lipsa de organizare. E un haos total acolo. Ati fost in postura de pacient acolo? Ati fost in alte spitale sa vedeti cum e la urgente, la Floreasca, de exemplu, ati fost? Dar si la spitalele mici e mai buna organizare decat la Judetean. Trebuie sa existe personal care sa trieze profesionist bolnavii, nu sa ii lasi pe hol pana le vine randul. Ce, sunt la coada la magazin? Aici e vorba de viata omului. Omul poate muri pe hol, nimeni nu-l vede. E bataie de joc!

      Reply
      1. 3.2.1

        Anonim

        Propun să fiți angajat/ă la…ziar !

        Reply
        1. 3.2.1.1

          Anonim

          Lucrez in presa… dar in Gaesti

          Reply
  4. 4

    Puiu

    Anonimul s-a trezit comentând așaaa,puțin părtinitor.Dar cum sa comentezi corect ,când ,după ce ai citit articolul și nu ai înțeles despre ce e vorba,te enervezi pe pacienta bolnava că nu a mers la Găești,la soacra,ea fiind piteșteancă!

    Reply
    1. 4.1

      Goargăș

      Eu sunt anonimul de la 3.1 (mi-a scăpat că altfel nu am de ce să mă ascund) care a făcut observația că soacra (și nu nora) este din Găești. Altfel însă, restul comentariului persoanei anonime este foarte corect și-i înțeleg pe deplin revolta. Lucrurile chiar așa stau. Ar trebui să vedem și cauza fenomenului dar ajungem să ne învârtim în cerc până când amețim/ne zăpăcim de tot.

      Reply
      1. 4.1.1

        Anonim

        „De-a pitita” şi „de-a baba oarba”!

        Reply
  5. 5

    stoica viorel

    Ce inseamna un triaj profesionist? Sunt sigur ca stiu cei ar trebui sa stie, dar nu o fac.
    Imi permit sa le dau cateva sfaturi, daca vor citi acest comentariu. Nu sunt de meserie, stiu ca sunt altii mai in masura sa dea sfaturi cu privire la organizarea acestui compartiment, se pot lua exemple din alte tari, dar la noi sunt probleme specifice.
    1. Ar trebui ca cei care se ocupa de trierea bolnavilor sa vada (repede, sa tasteze numele in calculator, si sa vada adresabilitatea p[acientului), daca acea persoana care este adusa (sau a venit singura) la Urgente, este pentru prima data sau a devenit un obicei de a veni la Urgente la prima durere. Nu exclud ca sunt si astfel de cazuri.
    2. Sa nu se mai judece bolnavii dupa varsta. Ce, daca sunt batrani, trebuie sa moara? Eu stiu ca oriunde batranii si copiii trebuie sa aiba prioritate, in special pentru ca acestia nu sunt atat de rezistenti la boli. (Am fost cu o vecina in varsta, la Urgenta, cu salvarea, dar pentru ca era batrana (84 de ani) au tinut-o pe hol 4 ore si jumatate. Agoniza, nu mai putea de rau ce ii era, se vaita intr-una, isi pierduse rabdarea si se intinsese pe scaune ca nu mai putea sta nici in sezut. M-am rugat cu cerul si cu pamantul de persoana care era dincolo de ghiseu si intr-un sfarsit cand s-a indurat sa o puna pe un pat si a venit doctorul sa o consulte, i-a facut analizele si avea Hemoglobina 4 (deci era in stare foarte grava / Urgenţă maximă).
    3. Persoanele care sunt la triere (nu doar una trebuie sa fie, ci cateva asistente) sa intrebe omul respectiv care sunt simptomele cu care se confrunta si in functie de asta sa ia o decizie. Acest lucru nu se face.
    4. Conducerea spitalului trebuie sa faca demersuri la Consiliul Judetean, sau acesta trebuie sa se autosesizeze, pentru marirea sectiei de urgente, daca aceasta a devenit neincapatoare. Trebuie sa angajeze mai mult personal, ca sa poata face fata numarului mare de bolnavi. In cazuri exceptionale, sa delege de la alte sectii 1-2 asistente sa ajute, ca sunt destule care se plimba de ici pana colo degeaba (la Kaufland, cand se face coada mare, se mai deschide o casa, sau doua, in functie de situatie. De unde apare casiera, ca doar nu o cheama de acasa? Din alte compartimente, nu?). Ăsta inseamnă respect pentru client (in cazul de faţă pacient).
    5. Sa se interzica utilizarea telefonului mobil conectat la FB in timpul serviciului la Urgente. Personalul medical poate sa fie dotat cu statii/telefoane interne prin care sa comunice (ati vazut ca nemtii de la fabricile de cablaje nu dau voie in timpul serviciului cu telefoane, muncitorii le lasa la vestiar). Sa fie mai multa strictete in acest sector, unde li s-au facut niste salarii uriase (o asistenta la Urgente are salariul mai mare decat celelalte).
    6. Cei care nu au asigurare medicala nu trebuie lasati sa moara. Vad ca asa se doreste. Trebuie rezolvata si această problemă socială. Există un fond minim (prin grija statului) si acestia trebuie sa primeasca ingrijire de urgenţă din acest fond. Daca spitalul judetean nu isi poate deconta cheltuielile cu acestia, asta e o greseala a statului, sa se modifice legislatia. Să îi oblige pe toţi să cotizeze la sănătate (chiar dacă nu au venituri licite, pot fi obligaţi să plătească, aşa cum sunt obligaţi părinţii să dea pensie alimentară copiilor chiar dacă nu realizează venituri). Cum trăieşte, dacă nu are venituri? Ce manâncă? Aşa cum mănâncă, aşa trebuie să aibă în grijă şi sănătatea. Ştiu destui care vând banane în piaţă şi la Finanţe sau la Sanatate nu figureaza cu niciun venit. Statul trebuie sa ia măsuri şi să aibă grijă de toată populaţia. Cei care nu plătesc, să facă muncă în folosul comunităţii.
    7. Ar trebui repusă in functiune Condica de sugestii si reclamatii (nu aia clasica, atarnata de o sfoara, ci una electronica, eventual un portal (ca la Justitie), pe care pacientii sa poata sa isi exprime multumirea sau nemultumirea, cu nume si prenume.
    Etc. etc. etc.

    Reply

Comentează şi tu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site deţinut de SC Argeşul Liber S.A. Copyright © 2024

error: Content is protected !!