Cu entuziasm, în urmă cu mai mulţi ani, consiliile locale din localităţile limitrofe municipiului reşedinţă de judeţ au aderat la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară de Dezvoltare „Zona Metropolitană Piteşti” (mai puţin Bradu, acolo unde primarii au părut a avea o vreme altă croială…). Scopul: dezvoltarea în comun, armonioasă, a serviciilor de gospodărire comunală, începând cu cele de apă şi canalizare (care în bună măsură s-au şi materializat) şi continuând cu cele de transport. Foarte mulţi bascoveni, de exemplu, îşi şi imaginau cum vor merge cu autobuzul din centrul Piteştiului până la Scheau, să zicem. Căci asta însemna transport metropolitan: un sistem unitar, eventual cu autobuzele Publitrans. Nu s-a întâmplat însă nimic, iar primarii din localităţile limitrofe (Budeasa, Bascov, Mărăcineni, Moşoaia, Albota) au anunţat că se vor retrage din ADI Zona Metropolitană, căci altfel nu vor mai putea avea transport. La rândul său, Primăria Piteşti încă nu poate, din cauza legislaţiei, să organizeze transport până în comunele învecinate, aşa că ieri a avut loc Adunarea Generală a Asociaţiei de Dezvoltare şi pe ordinea de zi s-a aflat modificarea Actului Constitutiv şi a Statutului Asociaţiei în sensul excluderii obiectivului privind organizarea transportului metropolitan al zonei. Concret, s-a decis organizarea şi gestionarea serviciilor publice comune ale zonei prin scoaterea transportului public de persoane din zonele limitrofe municipiului Piteşti, respectiv introducerea acestui serviciu public în trasee de interes judeţean, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Vor urma licitaţii pentru trasee, acestea urmând să fie organizate de Consiliul Judeţean. Deciziile adoptate vor fi duse la îndeplinire până la 1 septembrie. Se doreşte astfel evitarea blocării transportului public de persoane din zonele limitrofe în municipiul Piteşti, asigurând acest serviciu prin intermediul transportului judeţean.
La Piteşti – Transportul metropolitan mai aşteaptă…
Advertisement
Advertisement