Conform ultimelor date furnizate de administraţia locală, la Piteşti sunt înmatriculate peste 180.000 maşini. Din acest motiv, problema locurilor de parcare este una greu de rezolvat, fapt evidenţiat şi de numeroasele articole apărute în paginile cotidianului nostru despre autoturisme care ocupă trotuarele sau care staţionează în alte locuri nepermise.
Desigur, nu greşim dacă vorbim despre un deficit de locuri de parcare, dar pe de altă parte este bine de ştiut că au fost făcute investiţii care, din câte vedem, nu sunt luate în calcul de şoferi. Una dintre acestea este parcarea supraterană de la blocul E3a, lângă biserica Mavrodolu.
Zeci de locuri libere zilnic
Constantin Zichil, directorul Serviciului Public de Exploatare a Patrimoniului, ne confirmă faptul că acolo există în permanenţă zeci de locuri libere, însă şoferii insistă să-şi lase maşinile pe carosabil, în zona băncilor sau la Casa Cărţii.
„Amenajarea de noi parcări reprezintă o prioritate pentru Serviciul Public de Exploatare a Patrimoniului şi pentru Primăria Piteşti. Parcul auto al oraşului a crescut considerabil în ultimii ani, iar provocarea este cu atât mai mare. Parcarea supraterană de la blocul E3a are o capacitate de 300 de locuri unde există în permanenţă o rezervă de 70-80 locuri de parcare libere, ceea ce înseamnă că pentru zona respectivă avem asigurate locuri suficiente. Din păcate, sunt mulţi cei care nu iau în considerare această parcare” – ne-a transmis Constantin Zichil.
O altă problemă, ridicată de această dată de către şoferi, face referire la disfuncţionalitatea parcometrelor.
Nemulţumirile şoferilor
„Ce te faci când dai două ture prin zonă până găseşti un loc, dar constaţi că nu merge aparatul?”
Cei mai mulţi aleg să lase maşinile şi să-şi rezolve treburile, iar la eventuala apariţie a operatorilor care umblă prin parcări să reclame situaţia – fapt ce presupune evident apariţia unor tensiuni nedorite.
Varianta recomandată de Zichil este sesizarea directă a echipelor de intervenţie din cadrul S.P.E.P.M.P (numărul este indicat pe parcometru) şi plata taxei folosind telefonul mobil (SMS la numărul 7420).
„În cadrul Serviciului Exploatare – Parcări există un dispecerat non-stop care preia toate sesizările din teren. Echipele de intervenţie se deplasează la eventualele sesizări în interval de 5-10 minute.
În plus, începând cu 1 februarie, în municipiul Piteşti va fi implementată o nouă metodă de plată electronică, respectiv plata parcării prin card bancar în aplicaţia TPARK. Aceasta se adaugă alternativelor existente: plata prin SMS, abonament sau card preplătit” – spune şeful de la S.P.E.P.
George OLTEANU