Continuăm seria articolelor despre afaceri, vorbind de această dată despre obţinerea fondurilor necesare dezvoltării activităţii. Este fără doar şi poate piedica din pricina căreia în special tinerii fără experienţă abandonează proiectele. Din acest motiv, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Argeş a organizat ieri un eveniment la care au fost invitaţi antreprenori din judeţ, Şi ce subiect putea fi mai potrivit decât programul „Start-up Nation”, cel care a stârnit o adevărată furtună pe reţelele de socializare datorită condiţiilor relativ simple de accesare. Invitaţi la CCIA Argeş, specialiştii firmei „Lucas Consulting Partner Services” au evidenţiat caracteristicile programului, dar şi activităţile antreprenoriale din sfera acestuia.
Cum funcţionează?
Programul „Start-up Nation” se adresează IMM-urilor şi oferă beneficiarilor până la 200.000 lei bani nerambursabili. Criteriile de eligibilitate sunt următoarele: asociaţii sau acţionarii care au mai multe societăţi nu pot aplica decât cu una singură; sediul social, punctul de lucru şi activitatea IMM-ului trebuie să fie pe teritoriul României; afacerea a depăşit plafonul minimis de 200.000 euro pe durata a trei exerciţii financiare; la data semnării acordului de finanţare, nu înregistrează datorii la bugetul general consolidat şi bugetele locale; societatea este înfiinţată de către persoane fizice care, în ultimul an până la data înscrierii în program, nu au (sau nu au avut) calitatea de acţionar/asociat într-un alt IMM cu aceeaşi activitate pentru care aplică.
Dacă aceste condiţii sunt întrunite, proiectul depus va fi evaluat pe o grilă cu cinci criterii de selecţie: domeniu de activitate, număr de angajaţi, condiţia angajaţilor (n.r. – persoane defavorizate, şomeri sau proaspăt absolvenţi), modul în care banii vor fi cheltuiţi şi destinaţia acestora. Proiectele care întrunesc 50 puncte sau mai puţin vor fi eliminate din competiţie.
După închiderea liniei de finanţare, în maximum o zi, va fi afişată pe site-ul aippimm.ro lista cu proiectele depuse care au obţinut peste 50 de puncte şi lista cu solicitanţii respinşi (cei ale căror proiecte au obţinut 50 de puncte sau mai puţin şi/sau cei care au depus două sau mai multe proiecte pentru aceeaşi firmă). O aplicaţie electronică va genera un număr de identificare pentru fiecare proiect în Registrul Unic Electronic (RUE), urmând ca planul de afacere să fie verificat. În urma verificărilor, proiectul va fi aprobat sau respins. Contestaţii se pot face în cinci zile calendaristice de la data primirii rezultatului.
Pe ce cheltuim banii?
…Este o întrebare foarte bună, mai ales că punctajul proiectului depinde, cum spuneam, de direcţia în care se îndreaptă banii. Concret, sunt avantajaţi cei care investesc în echipamente IT şi software, maşini, utilaje şi instalaţii de lucru – în general, toţi cei care se orientează către activităţi de producţie. Totuşi, sfera achiziţiilor e destul de largă, antreprenorii putând opta şi pentru realizarea unei pagini Web cu promovarea aferentă sau pentru… cursuri de dezvoltare a abilităţilor. La activităţi eligibile intră şi salariile, cheltuielile cu utilităţile sau chiriile. Dacă ar fi să tragem o concluzie, putem spune că toţi cei interesaţi de program nu sunt constrânşi în vreun fel, iar numeroasele opţiuni pe care le au la dispoziţie ar trebui să-i motiveze pentru a participa în cadrul „Start-up Nation”.
George OLTEANU