Deschiderea a două hipermarketuri Kaufland în Piteşti părea la început o reţetă de succes, fiind vorba de seriozitate şi calitate germană. Numai că trecerea timpului a dovedit că reţeta germană nu poate funcţiona cu angajaţi români.
De câteva zile, hipermarketul Kaufland din cartierul Găvana îşi umileşte efectiv clienţii, aceştia fiind nevoiţi să stea zeci de minute la cozile formate la case. Şi să nu vă închipuiţi că a dat românul „buluc” la cumpărături. Aglomeraţia se formase pentru că din 20 de case erau deschise doar… patru. Solicitările clienţilor de a se mai deschide alte case pentru a se reduce astfel cozile nu s-au soldat cu niciun rezultat, concluzia trasă de majoritatea cumpărătorilor fiind aceea că hipermarketul nu mai avea disponibili alţi casieri.
Până de curând, în spiritul rapidităţii la casele de marcat, la Kaufland dacă stăteai mai mult de cinci minute la coadă şi existau case închise, cumpărătorul putea solicita de la recepţie un bon valoric de cinci lei. Şi cum românul se pricepe la „artificii”, conducătorii reţelei (acest lucru se întâmplă şi în alte oraşe din ţară) au decis să scoată această modalitate de a răsplăti clienţii, intuind faptul că lipsa de personal va crea mari nemulţumiri în rândul cumpărătorilor.
Întrebând casiera (care era acolo „de intervenţie”, pentru că locul îi era în altă parte) de ce nu se deschid şi alte case, răspunsul a fost unul sec: „Oamenii sunt în concediu, avem şi noi dreptul la concediu!” De parcă ar interesa pe cineva când pleacă şi cine pleacă în concediu. O instituţie serioasă, din orice domeniu, fie ea de stat sau privată, dacă se respectă nu trebuie să fie afectată de plecarea în concediu a angajaţilor. Şi ceea ce nu vor să recunoască nici în ruptul capului cei de la Kaufland este faptul că pur şi simplu nu mai au personalul necesar desfăşurării în condiţii optime a activităţii comerciale. Şi dacă ţin neapărat să ne contrazică, să ne spună nouă şi cititorilor (implicit clienţi ai magazinului) câţi angajaţi erau în hipermarket în momentul deschiderii şi câţi mai sunt acum. Astfel toată lumea poate să tragă concluzia adecvată – calitate şi seriozitate germană(chipurile) înlocuită de veşnica bătaie de joc românească.
Flavius PETRESCU
2 Comentarii
asda afdg
Dar cand clientii blocheaza o casierie ca a uitat nevastasa sa cumpere o ponga de seminte nu comentati,numai conducerea e de vina pentru cozi,clientii nu au vina ca intra in magazin si nu stiu ce au de cumparat.Nu lucrez la Kaufland sau in vre-un alt lant de magazine pentru a le lua apararea.Este doar parerea mea
Mary
Asa este de iti vine sa plangi. Ori nu se incadreaza in bani si returneaza si stai si iti vine sa plangi ori ei clientul si il arunci afara 😀 😀