practicant de jocuri online (unsplash.com)
În doar câteva decinii, lumea jocurilor online a explodat în popularitate. Estimată la aproximativ 200 de miliarde de dolari până la finalul 2022, industria jocurilor online este considerată una dintre industriile cu cea mai rapidă creștere din toată lumea.
Deși primele jocuri video au apărut prin anii 1950, prima consolă de jocuri a fost prezentată abia prin anii 1970. Ulterior, jocurile online au început să câștige în popularitate în anii 1990, ca urmare a adoptării pe scară largă a internetului. Astfel, in doar trei decenii, jocurile online au ajuns să reprezinte o industrie de miliarde de dolari.
În istoria jocurilor online avem și câteva momente cheie pe care le vom menționa mai jos:
1990 – Jocurile online încep să câștige în popularitate datorită creșterii acoperirii internetului;
2003 – Se lansează magazinul de jocuri Steam, oferind jucătorilor oportunitatea de a cumpăra jocuri online;
2004 – Este lansat primul MMOG (Massive Multiplayer Online Game), vestitul World of Warcraft. În prezente, jocul are peste 10 milioane de abonamente active;
2007 – Anul în care jocurile online încep să se adapteze la mobil;
2009 – Se lansează Minecrat, cel mai bine vândut joc video online din istorie, cu 176 de milioane de copii vândute;
2015 – Este depășit pragul de 1.5 miliarde de jucători din întreaga lume;
2016 – Apare primul joc în realitate augmentată – Pokemon GO. Acesta generează cele mai multe venituri încasate de un joc online pentru mobil în prima lună de la lansare;
2019 – Google lansează Stadia, o platormă de jocuri în cloud care permite jucătorilor să se joace fără consolă.
Metavers (well-street.ro)
Odată cu evoluția jocurilor online s-a dezvoltat și gamblingul online, dar și divizia de esports.
O industrie de miliarde nu poate funcționa și nu se poate dezvolta fără sprijinul întregului ecosistem și al tuturor jucătorilor importanți din industria de gaming și industriile conexe. Fiecare este important în modul său și contribuie mai mult sau mai puțin la dezvoltarea acestei industrii.
Distribuitorii și comercianții cu amănuntul joacă un rol important în distribuirea și comercializarea jocurilor online. Serviciile de streaming facilitează practicarea jocurilor în direct. Dezvoltatorii de hardware contribuie la dezvoltarea infrastructurii electronice necesare pentru a putea practica ultimele jocuri video online.
Cea mai mare provocare o au studiourile ce dezvoltă jocurile pentru că au misiunea de adapta noile realizări la cerințele din piață, dar și la tehnologiile existente. O mare provocare vine din zona gazinourilor și platformele online care au Sloturi online. Acestea trebuie să fie atrăgătoare, moderne, adaptate la trendurile din piață și diversificate. Jocurile de tip slots au fost ușor de replicat în mediul digital, însă provocarea mare a stat tocmai în inventarea unor noi variante tematice și a combinațiilor de joc. Se estimează că în lume există peste 5000 de variante de sloturi online ce atrag milioane de jucători.
slots online (shutterstock.com)
Industria jocurilor de noroc online a evoluat direct proporțional cu toată industria jocurilor online. Ușurința cu care pot fi practicate și accesate le-a propulsat în topul preferințelor jucătorilor din mediul digital.
Segmentul de mobile este cea mai mare platformă ce produce peste 100 de miliarde de dolari în 2021, reprezentând puțin peste 51% din piața jocurilor online.
Deși este încă un segment relativ nou al industriei, jocurile mobile s-au dezvoltat într-un ritm uimitor, cu peste 3 miliarde de oameni practicând jocuri pe mobil în 2021. O parte din creșterea vertiginoasă a dispozitivelor mobile poate fi atribuită unei experiențe de utilizator inovatoare și fără întreruperi, care se bazează pe caracteristici captivante, cum ar fi achizițiile în aplicație și recompensele de fidelitate.
Odată cu implementarea tehnologiei 5G, aceste console de jocuri de buzunar ar putea transforma jocurile online și ar putea face industria și mai interesantă.
Pe măsură ce numărul jucătorilor continuă să crească, este clar că posibilitățile tehnologice ale jocurilor online sunt nesfârșite.
Odată cu liderii din industrie, precum Oculus și Valve, care anunță opțiuni de căști mai ieftine, estomparea granițelor dintre fantezie și realitate devine din ce în ce mai accesibilă pentru piețele generale, iar ritmul de dezbolare ar putea crește și mai mult în 2022. Realitatea virtuală începe să fie implementată inclusiv în industria de gambling.
Odată cu dezvoltarea noilor rețele de internet cu viteze de 5G și viitoarele 6G, jocurile în cloud devin tot mai căutate. Jucătorii profită de conexiunea la internet și se pot bucura de jocuri cu adevărat online în loc să le acceseze pe o consolă.
Și cu siguranță industria jocurilor nu se va opri aici. Deja discutăm de metavers, de lumi virtuale paralele și realitate augmentată și multe alte tehnologii ce vor revoluționa această vastă industrie. În viitor, jocurile ar putea genera automat conținut de joc care este personalizat pentru a se potrivi personalității și stilului de joc al fiecărui user, pe baza datelor existente deja în mediul virtual.
Mulți jucători din industrie vor prospera în acest nou mediu, în timp ce alții vor urmări de pe margine. Cine va ieși învingător și ne va conduce în viitor ivertismentul? Rămâne de văzut!
Conform informațiilor existente, China este cea mai mare piață pentru jocurile video, generând venituri substanțiale, de peste 49.3 miliarde de dolari, în 2021.
Pe poziția secundă se află SUA, cu venituri de peste 30.4 miliarde de dolari pentru industria de jocuri video. SUA a avut întotdeauna o mână importantă în dezvoltarea sectorului jocurilor video, iar țara continuă să fie lider în industrie.
Pe poziția a treia se află Japonia, piață ce a generat 18.2 miliarde de dolari în 2021. În timp ce SUA deține supremația în producția de jocuri, Japonia deține supremația în dezvoltarea de echipamente de gaming. Japonia continuă să fie un centru pentru dezvoltarea jocurilor și găzduiește un număr de companii de mare profil, inclusiv Nintendo, Sony, Sega, Square Enix, Bandai Namco și Konami.
Pe măsură ce jocurile video urmează să rămână o parte integrantă a industriei globale a divertismentului, țările și companiile deopotrivă încă se luptă pentru controale atunci când vine vorba de dominația jocurilor. Un lucru este sigur, investitorii sunt pregătiți să practice acest joc pentru o lungă perioadă de timp.