Business-ul companiilor a trecut prin schimbări dramatice faţă de 1998, cu falimente răsunătoare ale unor grei ai industriei, dar şi cu demonstraţii de forţă ale unor companii care au rezistat şi crescut odată cu economia locală. Dintre liderii economiei în 1998, cinci companii sunt în insolvenţă, iar Oltchim este în reorganizare judiciară după o perioadă în care combinatul chimic a trecut prin diferite etape de restructurare. Insolvenţa este de altfel un fenomen care a marcat ultimul deceniu al economiei locale, cu impact major în business-ul companiilor. Treisprezece companii mari din 1998 sunt însă în picioare şi se menţin între cei mai mari jucători pe pieţele pe care activează. Petrom era liderul economiei locale în 1998, cu o cifră de afaceri de 2,5 miliarde lei. Nouăsprezece ani mai târziu, compania petrolieră care în 2004 intra în portofoliul grupului austriac OMV, raporta o cifră de afaceri de 12,5 miliarde lei şi rămânea în top trei cele mai mari companii locale după Automobile Dacia. Fabrica de la Mioveni, care în 1999 era preluată de constructorul francez Renault, a cunoscut în tot acest interval un salt spectaculos, bazat în mare parte pe o strategie de export bine pusă la punct şi o poziţionare câştigătoare pe piaţa externă. La sfârşitul anilor ’90 Dacia producea în jur de 90.000 de maşini anual, însă lansarea Logan a dus producţia fabricii de la Mioveni la 340.000 de maşini anual, capacitate maximă. Dacia a trecut în 2016 de 20 miliarde lei cifră de afaceri şi este de patru ani cea mai mare companie din România raportat la acest indicator. Pe platforma de la Mioveni lucrează 18.000 de oameni, Dacia este cel mai mare exportator din economie, dar şi o locomotivă pentru o întreagă „armată” de furnizori.
Jocuri în… economia Argeşului
Advertisement
Advertisement