Nimeni şi nimic nu-i opreşte pe cei care fac prăpăd în pădurile judeţului Argeş! Iar în ultimul timp exploatarea forestieră se realizează direct în drum. Inclusiv pe marginea drumurilor naţionale. În plus, cei care se ocupă de „aerisirea” pădurilor nu respectă restricţiile de tonaj, punând în pericol căile rutiere şi podurile.
Bătaie de joc
Nu mai este un secret pentru nimeni că, de la Barajul Vidraru în sus, DN7 a ajuns „raiul” celor hotărâţi să se căpătuiască în domeniul forestier. În urma acestora rămâne un dezastru atât în pădure, cât şi pe „celebrul” drum strategic. Dacă până pe la km. 80 pădurea se taie şi se prelucrează mai ferit de ochii lumii, de aici în sus toate lucrările se desfăşoară direct în drumul principal. Astfel, între km. 88 şi 89 exploatarea forestieră este… la vedere, cu tot cu utilaje, camioane, buşteni şi mizeria care rămâne în urmă, de la rumeguş pe asfalt, la bidoane pentru combustibil sau anvelope de tractoare aruncate la marginea drumului. Şi peste toate acestea mai apare, cum spuneam, încălcarea restricţiei de tonaj impusă pe Transfăgărăşan la km 83+600, pe unde circulă camioanele încărcate cu câte 30-40 tone de buşteni. Restricţia limitată la 16 tone este pentru lucrările ce se fac în apropiere de Otic, acolo unde drumul s-a surpat şi se mai circulă doar pe un singur sens, şi acesta începând să se îngusteze. Ca să nu mai vorbim că tot acolo se află şi un podeţ care, până nu se finalizează lucrările de consolidare, poate să se prăbuşească oricând sub greutatea camioanelor.
Şi dacă tot am făcut referire la restricţii de greutate, să amintim şi de aceea de 7 tone impusă la podul de la coada Barajului Vidraru, pod ce face trecerea peste lac, în drumul spre Cabana „Cumpăna”. Şi aici camioanele de zeci de tone tranzitează zona deoarece, chiar la 500-600 de metri, pe drumul forestier, se prelucrează lemn la… foc automat. Şi ca să vadă tot omul care trece prin zonă, întâlnim aici, parcă păzind buştenii, un panou pe care scrie cu litere mari „Ocolul Silvic Vidraru”. Zeci de buşteni de cea mai bună calitate sunt aranjaţi pe marginea drumului, după ce au fost curăţaţi de „impurităţi”. Resturile din urma procesării rămân în drum sau sunt aruncate direct în apa din baraj. De această dată podul cu restricţii de 7 tone aparţine Drumurilor Judeţene, dar nici aici nimeni nu pare interesat de faptul că respectiva construcţie veche de zeci de ani se poate „rupe”, fiind deocamdată singura rută pe care se mai poate ajunge spre Cabana „Cumpăna”.
„Ruşine” pe DN7C
Supărat, pesemne, de ignoranţa autorităţilor sau de faptul că lucrătorii CNADNR nu au reuşit în câteva luni să remedieze drumul rupt la km 83+600, un turist a scris mare cu vopsea albă pe asfaltul Transfăgărăşanului: „RUŞINE!”
Cu această ocazie solicităm şi noi informaţii lămuritoare din partea CNADNR cu privire la faptul că firma care a câştigat licitaţia pentru reparaţiile din zonă nu a mai desfăşurat acolo niciun fel de lucrări de câteva luni. Sau şi respectiva firmă a intrat în insolvenţă şi trebuie reluată licitaţia?!
Cât despre autorităţile noastre, ne-am convins încă odată că nimeni nu pare interesat să stopeze tăierile ilegale din zona Barajului Vidraru. Cât va mai dura, oare, până când DN7C se va surpa acolo unde lucrările de consolidare nu sunt executate la timp ori unde şoferii camioanelor încalcă restricţiile?! Vom vedea.
Flavius PETRESCU
3 Comentarii
Vasilescu
Atâta indiferenta din partea celor care conduc acest județ ! Bravo pentru reportaj!
jos mafia
Domnilor ziaristi,
sunteti aproape singurii care mai puteti sa luptati cu hienele astea.Va rog sa aveti indrazneala si sa intrati cu pixurile si cu… bocancii in „spurcaciunile pamantului” care rad tot ce intalnesc in cale. Nu va fie frica, sunt niste analfabeti care s-au transformat in ” oamenii padurilor”,la propriu si la figurat.Atentie, in spatele analfabetilor o sa gasiti si creierele bolnave dupa inavutire. Sunt nume grele, sunt periculosi, dar sa nu va fie frica.
JOS MAFIA!
Puiu
Ruşine!, Ruşine să vă fie!, în zilele noastre nu mai au efect nici la grădiniţe, atunci când un copilaş face o prostioară. În cazul de faţă, e ca şi cum i-ai spune unui criminal: Să vă fie ruşine , domnule , că l-aţi omorât pe,…Pe 31 august , premierul Cioloş afirma : ”Mai mult decât o problemă de mediu, tăierile ilegale de pădure sunt o problemă de siguranţă naţională”. Aşa este, dar nu vine cu nişte măsuri care să-i cutremure pe infractori. Jafurile din păduri nu mai pot fi oprite la nivel naţional. Intervenţia cetăţenilor care au anunţat furturile, atunci când au văzut, s-a soldat cu ameninţari şi bătăi crunte din partea hoţilor, chiar cu eliminarea unora (informaţii din presă). Jandarmeria şi Justiţia vor stârpi fenomenul. Sunt sigur, dar nu ştiu când se va întâmpla. În ţara lui Kim Jong Un, nu cred că s-ar fi rupt măcar o creangă. Pentru un aer curat , o ţară fără inundaţii şi calamităţi, o ţară care o ia la vale, la propriu şi la figurat, poate era bună o astfel de disciplină. Dar ,sunt foarte multe ţări democratice care ştiu să-şi apere cel mai de preţ dar, dat de Dumnezeu!