Constituit ca serviciu public deconcentrat, ISU Argeş asigură managementul situaţiilor de urgenţă pe toate tipurile de risc din competenţa sa în tot judeţul.
Bilanţ la şase luni
Ieri, în prezenţa prefectului Emilian Dragnea, a lui Ion Mânzănă, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, a altor invitaţi, printre care Ion Sănduloiu, directorul Serviciului Judeţean Salvamont, a avut loc şedinţa de evaluare a activităţilor desfăşurate în primul semestru al acestui an. Potrivit locotenent-colonelului Bogdan Olar, inspector-şef al ISU Argeş, ca structură specializată să execute misiuni de prevenire, monitorizare şi gestionare a situaţiilor de urgenţă din zona de competenţă, unitatea este organizată şi funcţionează pe principiile legalităţii, autonomiei, împărţirii administrativ-teritoriale, deconcentrării şi descentralizării responsabilităţii, corelării cerinţelor şi resurselor, cooperării şi solidarităţii. Astfel, în perioada 1 ianuarie-30 iunie 2017, ISU Argeş a fost solicitat să intervină la 9.552 evenimente, în medie 53/zi, dintre care 2.791 au fost intervenţii la situaţii de urgenţă şi 6.761 activităţi ale echipajelor SMURD, în creştere cu 12% faţă de perioada similară a anului trecut, când s-au înregistrat 8.529 de evenimente.
Intervenţie la Valea Urdii
Una dintre cele mai dificile situaţii gestionate cu succes de pompierii argeşeni a fost tragicul accident produs la ora 21.30 a serii de 29 iunie pe DN73A, la Valea Urdii, Dâmbovicioara, unde, după cum ziarul nostru v-a informat pe larg, a avut loc un grav eveniment rutier. Un autocamion care transporta 13 militari de la Detaşamentul 33 Vânători de Munte „Dragoslavele” din Câmpulung a părăsit carosabilul şi s-a răsturnat într-o râpă de 40 m adâncime. Trei militari au decedat, alţi nouă au fost răniţi şi transportaţi la spitale din Piteşti, Braşov şi Bucureşti, iar unul, singurul, nu a avut nevoie de îngrijiri medicale. Relieful accidentat cu pante deosebit de înclinate, prezenţa bolovanilor, poziţia instabilă în care era autocamionul, întunericul au făcut ca intervenţia pompierilor angrenaţi în recuperarea şi descarcerarea victimelor să fie extrem de dificilă şi periculoasă.
Realizări
Printre realizările ISU Argeş în primele şase luni ale anului în curs amintim testarea şi perfecţionarea sistemului de înştiinţare-alarmare în Argeş în urma exerciţiului PROCIV 2016, formularea de propuneri pentru îmbunătăţirea sistemului de management al situaţiilor de urgenţă, scăderea timpilor de reacţie prin crearea unoi noi puncte de lucru la Cota 2000 şi la Rociu, achiziţionarea unui container dotat cu accesorii de căutare-salvare, deblocare căi de acces şi descarcerare pentru intervenţie la calamităţi prin programul Multirisc, achiziţionare autospecială cu apă şi spumă cu capacitate de 9.000 litri prin program guvernamental etc.
Asistenţă tehnică
În altă ordine de idei, specialiştii ISU acordă asistenţă de specialitate autorităţilor publice locale şi directorilor de şcoli în domeniul obţinerii avizului/autorizaţiei de securitate la incendiu pentru instituţiile de învăţământ care necesită obţinerea acestor documente. Totodată, inspectoratul s-a implicat în recrutarea şi pregătirea voluntarilor, sens în care au fost încheiate 33 contracte de voluntariat, iar 26 de voluntari au susţinut primul modul de prim ajutor, acţiune derulată la nivel naţional de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din MAI coordonat dr dr Raed Arafat prin programul „Salvator din pasiune”.
La final, Ion Sănduloiu a reliefat importanţa cooperării dintre salvatorii montani şi echipajele ISU, iar prefectul Emilian Dragnea i-a felicitat pe pompieri şi le-a mulţumit pentru modul profesionist în care gestionează situaţiile de urgenţă-incendii, accidente rutiere, evenimente montane, accidente de muncă, salvări de persoane sau de animale etc la care sunt solicitaţi să intervină.