Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat marţi un proiect de lege ce obligă instituţiile publice care încasează impozite şi taxe să accepte achitarea acestora prin intermediul cardurilor de debit şi de credit. Astfel de instituţii sunt, în Argeş, primăriile, Consiliul Judeţean, serviciile de paşapoarte şi permise auto, dar şi Finanţele Publice. Potrivit proiectului de lege, operatorii economici furnizori de servicii de utilitate publică, precum şi instituţiile publice, inclusiv cele care încasează impozite, taxe, amenzi, dobânzi, penalităţi de întârziere, penalităţi şi alte obligaţii de plată, sunt obligaţi să accepte încasări şi prin intermediul acestor carduri. Iniţiativa legislativă mai prevede că „persoanele juridice care desfăşoară activităţi de comerţ cu amănuntul şi care au încheiat cu emitenţii cardurilor un contract cu clauza privind acceptarea serviciului de acordare de avansuri de numerar sunt obligate să acorde avansuri, potrivit legii, pe toată perioada de valabilitate a contractului. Acestea vor afişa la loc vizibil semnul privind acordarea acestui serviciu, precum şi informaţii privind costurile serviciului. Avansul va fi evidenţiat distinct pe bonul fiscal şi nu poate depăşi suma de 200 lei. Tranzacţiile privind avansul în numerar se asimilează retragerii de numerar din bancomat, iar comisioanele aferente tranzacţiilor se vor stabili conform contractelor în vigoare între părţi. Comercianţii pot percepe de la titularul cardului o sumă care nu poate depăşi 1% din valoarea avansului acordat”. Noile prevederi ar urma să intre în vigoare la 20 mai.
Claudiu DIŢA