De vreo două luni, odată cu anunţarea eliminării taxei auto, a scăzut numărul vânzărilor de maşini second-hand, aici fiind inclusă şi „piaţa” din Piteşti. Drept urmare, e panică printre „samsarii” care au maşini de vânzare aduse din vestul Europei, în special din Germania. Sunt unii cu patru-cinci maşini (sau chiar mai multe) la comercializare, cu preţuri de peste 3.000-4.000 euro. Dacă până acum reuşeau să „tranzacţioneze” maşini ceva mai „bune”, chiar şi la un preţ uşor ridicat, perspectiva renunţării la taxa de mediu începând cu ianuarie 2017 i-a „băgat” în fibrilaţii pe unii dintre ei. Anularea acestei taxe ar fi o veste bună pentru toţi acei şoferi nevoiţi să achite sume aberante la înmatricularea automobilelor, chiar şi de mii de euro la vehicule vechi de peste 10 ani. Eliminarea taxei şi schimbarea ei într-o taxă inclusă în carburant şi eventual ceva în plus la impozit va duce la un val de înmatriculări ale unor vehicule vechi, aflate într-o stare tehnică foarte proastă. Odată timbrul de mediu eliminat şi transformat într-o taxă eşalonată pe care şi-o va permite toată lumea, numărul de maşini vechi înscrise în România va exploda.
Eliminarea taxei auto poate avea însă urmări grave. Cel mai rău aspect ar fi învechirea şi mai mult a parcului auto, care şi aşa este bătrân, cu maşini aduse de afară, de care orice altă ţară civilizată vrea să scape. Însă pot apărea şi efecte pozitive, cum ar fi achiziţionarea de maşini mai bune de către cei cu bani puţini. Cu siguranţă, numărul maşinilor înscrise, la care va avea acces mai multă lume, va creşte. Iar „samsarii” de maşini SH, după ce vor suferi ceva pierderi în primă fază, se vor „reprofila” şi vor găsi din nou soluţii pentru „a pune mâna” pe banii celor interesaţi de o maşină veche adusă de afară.
Flavius PETRESCU