Încă de la începutul perioadei capitaliste, după revoluția de la 1989, Dacia a fost unul dintre cele mai impresionante branduri de țară ale României și cel mai valoros. În premieră, a pierdut acest titlu, din păcate pentru constructorul de la Mioveni.
eMag este un brand românesc ce a fost creat în 2001 de trei antreprenori români. La momentul de față, se află în proprietatea grupului sud-african Naspers și se poate lăuda cu performanța de a fi devenit cel mai valoros din România, în defavoarea Dacia. A reușit să facă istorie după ce a fost evaluat la nu mai puțin de un miliard de euro.
Brand Finance este cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand din lume. Din această poziție, a estimat că valoarea mărcii eMag a depășit un miliard de euro, în vreme ce Dacia s-a dus sub acest prag în premieră, de când se fac astfel de raportări. Tot ca un detaliu tehnic, este pentru prima oară când un brand capitalist a depășit Dacia ca valoare.
Față de anul trecut, Dacia a pierdut poziția de lider din cauza unui declin de 28%, până la 945 de milioane de euro. Aceasta este concluzia raportului Brand Finance. Aceste rapoarte au început să adreseze piața din România din 2017 și este pentru prima oară când valoarea constructorului autohton de autoturisme a scăzut sub un miliard de euro. Ca referință, la momentul primului top, discutam de 1,3 miliarde de euro. Până și în 2020, în perioada pre-pandemie, evaluarea gravita în jurul pragului de 1,5 miliarde de euro.
Între timp, eMag, unul dintre giganții care au avut de profitat la maxim de pe urma perioadei de pandemie, a devenit cel mai valoros brand românesc, după ce a depășit în premieră cifra de un miliard de euro. Este vorba de exact de 1,027 miliarde, după o creștere de 29% de la un an la altul.
„Până foarte recent, brandul Dacia părea abonat la primul loc în clasament. Ascensiunea fermă a brandului eMAG marchează și un simbolic schimb de ștafetă, de la un brand cu vechime către un brand inventat cu mai puțin de 30 de ani în urmă. Pe această notă, ar fi un semn pozitiv pentru România dacă tot mai multe branduri din “noua economie” ar urca în top 50”, spune Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania.
(Sursa: playtech.ro)