Astăzi începe, oficial, campania electorală pentru alegerile locale din 5 iunie. În Argeş, în precedentele perioade electorale politicienii ne-au livrat gogoşi pe bandă rulantă, promiţându-ne câte-n lună şi-n stele. Vă prezentăm un inventar al acestora.
Gogoşi… gogonate
Începem cu cele mai fanteziste promisiuni făcute în campaniile electorale şi care nu au şanse să fie realizate:
– tramvai în Piteşti (conformaţia terenului, îngustimea căilor de acces nu permit un asemenea mijloc de transport);
– aeroport în Piteşti şi în Câmpulung (se poate face cel mult un aerodrom, căci apropierea de Bucureşti şi Sibiu, unde sunt aeroporturi, face inutilă construcţia unuia nou);
– metrou aerian pe ruta Bascov – Arpechim (inutil să spunem că un asemenea sistem de transport, denumit mai corect gondolă, nu va funcţiona niciodată în Piteşti, deşi în unele metropole mari ale lumii a fost adoptat);
– magistrale de apă Vest-Est cu cădere de la munte spre câmpie (pare utopic să faci aşa ceva pornind în primul rând de la preţul foarte mare al investiţiei);
– staţiuni de schi (ne-am împotmolit deja la Moliviş, ce să mai vorbim despre proiecte similare?!);
– repornirea Arpechim (este clară soarta platformei petrochimice: rafinăria va fi demontată, căci aşa vrea OMV Petrom, iar Divizia Petrochimică Bradu, care aparţine de Oltchim, va fi închisă; repornirea înseamnă găsirea unui investitor potent financiar, dar de unde să îl iei?).
Gogoşi… la dospit
Sunt şi promisiuni care ni se vâră pe gât la fiecare ciclu electoral şi care nu spunem că ar fi nerealizabile, ci doar că proiectele fie se află prin diverse sertare, ascunse, fie că nu se doreşte cu adevărat materializarea lor. Iată care sunt cele mai importante:
– a doua centură ocolitoare a municipiului Piteşti (pe traseul Albota – Moşoaia – Valea Ursului) – studiul iniţial este prin sertarele Ministerului Transporturilor şi, deşi politicienii din Argeş bat toba că vor face demersurile necesare pentru a readuce proiectul în atenţie, nimeni de la Guvern nu vorbeşte despre el;
– autostrada Piteşti-Craiova (e doar pe hârtie);
– reabilitarea drumului Curtea de Argeş – Câmpulung Muscel;
– linia de metrou uşor Piteşti – Mioveni (de ani buni se tot vorbeşte despre proiect, dar degeaba!);
– calea ferată Vâlcelele – Râmnicu Vâlcea (până să se facă un şantier nou, s-au furat şi materialele aduse, iar vechea infrastructură s-a degradat iremediabil).
Gogoşi… cu contur
În fine, mai avem şi nişte gogoşi ceva mai consistente, care au şanse să devină realitate. Iată care sunt acestea:
– autostrada Piteşti – Sibiu (se tot lucrează la studiul de fezabilitate);
– reabilitarea Transfăgărăşanului (a fost lansată licitaţia pentru studiul de fezabilitate);
– staţiunea Moliviş (şantierul a fost momentan abandonat din lipsă de fonduri).
În categoria marilor promisiuni se înscriu şi modernizarea satului românesc, stimularea agriculturii, atragerea de investitori şi crearea de noi locuri de muncă. Vedem noi după 5 iunie ce se alege de aceste „oferte”!
Claudiu DIŢA