Încă un pas până la deschiderea şantierului pe cel mai greu lot al Autostrăzii Pitești – Sibiu
Compania de Drumuri a început cercetarea arheologică intruzivă pe traseul lotului 2 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, cel mai dificil lot de autostradă contractat până acum în România.
Contractul pentru Lotul 2, Boiţa – Cornetu (31 km) a fost semnat cu Asocierea Mapa-Cengiz (Turcia) în februarie 2022, dar ordinul pentru începerea efectivă a proiectării este emis pentru data de 1 iulie 2022 de la care se calculează cele 18 luni aferente Proiectului Tehnic.
Astfel, doar în situaţia finalizării proeictului tehnic cu câteva luni bune înainte de termen şi a aprobării în Consiliu Tehnic şi Economic (CTE) al CNAIR, se poate intra în şantier la sfârşitul anului.
În paralel cu studiile geotehnice pe care le face proiectantul român GeoStud, (peste 50 % din cei 8.800 de metri liniari), CNAIR a iniţiat şi diagnosticul arheologic intruziv care trebuie să identifice zonele cu potenţial arheologic.
Cercetarea arheologică se face pentru ca terenul de pe traseul autostrăzii să fie liber de orice sarcină la momentul emiterii Ordinului pentru Începerea Lucrărilor.
Pe cei 31 de kilometri dintre Boiţa şi Cornetu, Mapa -Cengiz trebuie să execute în zona de munte şi în termen de 50 de luni : 49 de poduri şi pasaje, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 şi 1600 de metri (lungime totală de 4,9 km.) şi ecoductul pentru mamifere mari la Lazaret (Comparativ, lotul 3 Cornetu-Tigveni de 37 de km. are o perioadă de proiectare de 12 luni şi 48 luni pentru execuţie).
Foto descriptiv