La nivelul judeţului Argeş, opt elevi au obţinut 10 pe linie la bacalaureat, în sesiunea de vară. Alexandru Motoi este unul dintre ei. Absolvent al Colegiului National „I.C. Brătianu” Piteşti, tânărul îşi va continua studiile în România, fiind admis la Facultatea de Automatică şi Calculatoare din cadrul Universităţii Politehnica Bucureşti şi vrea să devină inginer în domeniul IT, însă nu exclude posibilitatea ca, în viitor, să plece din ţară. Mai multe despre bacalaureatul zecist, în interviul care urmează.
– Care sunt competenţele de care trebuie să dispună un elev şi care nu se predau la şcoală?
– În opinia mea, printre cele mai importante competenţe pe care trebuie să le aibă un elev şi care, din păcate, nu sunt predate la şcoală, se numără modul de învăţare şi expunerea logică a unor argumente în vederea susţinerii unei opinii. De cele mai multe ori, ne sunt predate foarte multe informaţii în moduri care diferă de la profesor la profesor, iar elevul nu ştie să distingă ce este esenţial şi ce nu, nu ştie cum să-şi organizeze lecţia pentru a putea învăţa mai eficient şi mai bine. De asemenea, abilitatea de a-şi putea susţine opinia într-un mod logic mi se pare necesară în pregătirea unui elev pentru viitor.
– Ai întâmpinat dificultăţi în pregătirea pentru bacalaureat?
– Pregătirea pentru bacalaureat nu a fost ceva foarte greu deoarece ştiam că acesta este unul dintre cele mai importante examene pe care le voi susţine şi m-am apucat din timp de învăţat, alocându-mi timpul necesar pentru pregătire la fiecare materie. Recunosc că în perioada de dinaintea examenului am avut foarte multe emoţii, iar stresul m-a făcut să simt că sunt într-o criză de timp, deşi eram deja foarte bine pregătit. Această stare de stres provine atât din aşteptările tuturor de a obţine o notă bună, dar mai ales din propria dorinţă de a fi printre primii.
– Care crezi că sunt problemele cu care se confruntă educaţia în România?
– Consider că una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă educaţia în România este faptul că sistemul de învăţământ este învechit, demodat. Trăim într-o perioadă în care tehnologia evoluează din ce în ce mai rapid, iar accesul la informaţie este facil. Cu toate acestea, mi se pare că în liceele noastre încă se pune prea mult accent pe o varietate prea mare de materii. Nu susţin faptul că nu este importantă cultura generală, dar consider că atunci când intri în liceu deja ai o idee despre care materii îţi plac şi care nu. De aceea, cred că ar trebui pus mai mult accent pe alegerea personală a elevului, şi nu pe un orar general. De exemplu, în învăţământul din afară, fiecare îşi poate alege la ce cursuri va merge.
– De ce ai ales să faci facultatea în România şi nu în altă parte ?
– Am ales să rămân în România deoarece Facultatea de Automatică şi Calculatoare pe care o voi urma este bine recunoscută şi îmi oferă destule oportunităţi pentru viitor. De asemenea, domeniul IT este într-o dezvoltare continuă şi la noi, deci voi avea posibilitatea să fac ceea ce-mi place şi în România. Totuşi, nu exclud posibilitatea de pleca din ţară în viitor.
– Unde te vezi peste 10 ani? În ce domeniu ţi-ar plăcea să profesezi?
– De când eram mic mi-a plăcut informatica şi am fost pasionat de această materie, de aceea doresc să urmăresc o carieră în domeniul IT. Sunt destul de optimist în ceea ce priveşte găsirea unui job care să îmi placă în acest domeniu şi chiar pe specializarea pe care o doresc (cybersecurity) în ţară, deoarece acest domeniu este foarte căutat la momentul actual.
– Cum comentezi ideile ministrului Finanţelor, Eugen Teodorovici, acelea de a condiţiona gratuitatea studenţilor la transportul feroviar, respectiv de a-i… lega de glie pe studenţi, în sensul de a-i obliga să returneze sprijinul primit din partea statului român dacă aleg să lucreze în străinătate, la finalizarea studiilor universitare?
– Consider că gratuitatea studenţilor la transportul feroviar reprezintă una dintre cele mai importante facilităţi de care dispun aceştia. Aceasta contează foarte mult atunci când un elev îşi alege faculatea, mai ales dacă provine dintr-un mediu economic defavorizat. Ca viitor student, şi eu voi folosi transportul feroviar, deoarece din cauza infrastructurii rutiere a ţării, acesta este cel mai comod şi accesibil. De asemenea, consider că în momentul în care foarte mulţi studenţi aleg să studieze în străinătate, ministerul ar trebui să ia hotărâri care să-i încurajeze şi să-i determine să rămână în ţară, nu să facă… opusul.
Un Comentariu
Anonim
Şi ce, „îi dă…cu virgulă”?!