La Piteşti, vara s-a… blocat în şantiere deschise pe partea carosabilă, spre egala disperare a şoferilor şi a pietonilor. De circa o lună, traficul a fost îngreunat pe bulevardul Eroilor, fiind restricţionată, în etape, circulaţia în intersecţiile de la Poşta veche şi Muzeul Judeţean.
Este lăudabilă intenţia municipalităţii de a moderniza o arteră principală, însă nu înţelegem „lălăiala” constructorului. Fiindcă, măsurând „din ochi” bucăţile de drum supuse reabilitării, constatăm că nu însumează, împreună, mai puţin de o jumătate de kilometru! Distanţa e şi mai ridicolă: nici măcar 200 de paşi! Lucrările au demarat la începutul lui iunie. Suntem deja în august, iar şantierul de pe bulevard nu s-a clintit din loc! Prima porţiune reconfigurată, cea paralelă cu Grădina Publică, nu este nici până la ora asta gata – chit că maşinile pot face „la stânga” pentru a „se înţepa” în strada Armand Călinescu.
Al doilea petic de drum, adică cel învecinat cu Muzeul Judeţean, este şi el de o bună perioadă de timp închis circulaţiei, tot în numele renovării. „Pe aici nu se trece!” este mesajul benzilor, indicatoarelor şi al panourilor cu semne adiţionale. Circulaţia este blocată de la intersecţia din dreptul muzeului, până la răscrucea bulevardului cu strada Teilor. La anumite ore din zi, muncitorii animează atmosfera; unii stau la umbră, alţii îşi dezmorţesc oasele, mânuind lopeţi sau mături. Utilajele fac şi ele parte din peisaj. Un tablou cu natură statică, fiindcă nu-s foarte des urnite din loc.
La intersecţiile „înţepate” de şantierul celor 200 de paşi, semafoarele au fost lăsate cu semnale galbene intermitente. „Zebrele” au fost… răzuite. De mai multe săptămâni, pietonii au rămas la „mila” şoferilor. Oamenii traversează străzile „în orb”, cum pot, printre roţile maşinilor, autobuzelor…
În municipiul reşedinţă de judeţ, reabilitarea bulevardului Eroilor este făcută cu viteza melcului. De ritmul aceleiaşi modernizări „se bucură” alte două străzi din Piteşti: Vasile Lupu şi Banat. În cele trei situaţii, reabilitarea presupune şi lărgirea părţii carosabile, respectiv îngustarea trotuarelor, pentru crearea locurilor de parcare.