În urma unui aviz al Comisiei de sistematizare a circulației, din 21 iulie, pe 12 străzi din cartierul piteştean Găvana au fost instituite sensuri unice în vederea fluidizării traficului rutier în zonă. Problema este că această măsură a creat haos în cartier, în ultima zi având loc mai multe accidente.
Deși Polițiștii Locali au prezenți în zonă pentru dirijarea circulației, noile plăcuțe adiționale ,,interzis” le dau în continuare bătăi de cap mai ales șoferilor are locuiesc în cartier.
Aceștia sunt revoltați din cauza noilor măsuri, pe care le consideră un mare dezavantaj, nicidecum un beneficiu, așa cum le-au declarat a fi autoritățile. Nervi, aglomerație, multi timp pierdut, dar și un mare pericol de accidente.
Un Comentariu
Un cetatean
Ar trebui ca si voi ziaristii sa acordati mai multa atentie acestui subiect pentru ca a dat peste cap viata oamenilor din acest cartier si, cel mai grav, se pare ca autoritatile intentioneaza sa mentina aceasta masura a noilor semne de circulatie desi este evident pentru orice om rational ca este o masura cu efecte ingrozitoare. Am sa va explic si dumneavoastra cat se poate de simplu, ca sa intelegeti de ce masura este proasta, poate veti analiza si veti explica si autoritatilor, fiindca se pare ca acestea nu au pe cineva capabil sa inteleaga ca nu poti transforma un cartier intreg intr-un imens sens giratoriu si sa speri ca aceasta va duce la reducerea si fluidizarea traficului (chiar si daca toti soferii respecta suta la suta noile semne de circulatie).
Pe scurt, explicatia este urmatoarea… Toti soferii care urcau pe strada Mircea Eliade in cartierul Gavana o faceau pentru ca au locuintele in apropierea intersectiei din capatul acestei strazi. Inainte de plantarea noilor semne de circulatie, toti acesti soferi treceau de intersectie si mergeau catre blocurile si parcarile din jur si astfel, in 30 de secunde, maxim un minut, ajungeau acasa, parcau masinile si ieseau astfel din trafic eliberand strazile. Dupa plantarea noilor semne, toti acesti soferi sunt obligati sa se inscrie spre dreapta ramanand mult mai mult timp in trafic pentru a ocoli cartierul ca sa ajunga acasa. Mai mult decat atat, fluxul acestor soferi tinuti artificial in trafic de noile semne este impins catre zona aglomerata din zona liceul Sanitar, piata Gavana, Acest flux aglomerat se intalneste la liceu cu fluxul tot aglomerat al masinilor care urca in Gavana de la Lumina catre piata. Practic asta duce la blocaj aproape continuu.
Pot explica la fel de simplu de ce blocajul apare si in cazul soferilor care pleaca de acasa si incearca sa iasa din cartier prin intersectia din capatul strazii Mircea Eliade, dar nu vreau sa va ma mai lungesc fiinca un om rational isi da seama si singur. Problema este ca in Primarie si in comisia de circulatie, cei care a luat aceste masuri (apropo, stiti ca in acesta comisie exista destui insi care nu au permis de conducere auto?) se pare ca nu exista oameni rationali…
In speranta ca macar voi, ziaristii, veti acorda atentie aceste situatii care ne da viata peste cap, va multumesc anticipat!