
Guvernul se află în pragul implementării unui nou sistem de impozitare a vehiculelor, ce va înlocui modelul existent. Pe lângă capacitatea cilindrică a motoarelor, noile reglementări vor include și emisiile de CO2 ale mașinilor, ceea ce va duce la o creștere a taxelor pentru autoturismele mai vechi și cu norme de poluare inferioare.
O impozitare corelată cu poluarea vehiculelor
Guvernul propune o schimbare radicală în modul de calcul al impozitului auto, titrează economica.net. Noua abordare va introduce un factor esențial: nivelul de poluare emis de mașină.
Astfel, autoturismele vechi și cele care nu respectă normele Euro 4 sau Euro 5 vor plăti impozite mult mai mari decât până acum, în timp ce vehiculele mai ecologice vor beneficia de taxe mai mici.
Creșterea impozitului pentru mașinile vechi
Pentru autoturismele cu motoare sub 1.600 cmc, impozitul va crește considerabil, mai ales în cazul vehiculelor care nu respectă normele de mediu.
De exemplu, pentru un autoturism cu norma de poluare Non-Euro, taxa pe 200 cmc ar putea ajunge până la 19,5 lei, comparativ cu doar 8 lei cât se plătea anterior. Această modificare va afecta în mod direct persoanele care dețin mașini mai vechi
.Cum va fi taxat segmentul de vehicule mari și electrice
Pentru mașinile mari, cu motoare de peste 2.600 cmc, impozitul va crește semnificativ.
De exemplu, pentru autoturismele cu motoare de 3.000 cmc, taxa poate ajunge la 319 lei pentru fiecare fracțiune de 200 cmc.
În schimb, pentru vehiculele electrice, Guvernul a stabilit o taxă anuală fixă de 80 de lei, încurajând astfel tranziția spre transportul ecologic.
Noua politică fiscală a Guvernului va aduce scumpiri substanțiale pentru proprietarii de mașini mai vechi, în timp ce vehiculele ecologice vor beneficia de taxe mai reduse. Schimbările sunt pentru reducerea emisiilor de poluanți și încurajarea achiziționării de autovehicule mai prietenoase cu mediul, dar vor crea o povară financiară semnificativă pentru cei care dețin mașini vechi.






































