
Un nou set de imagini surprinse în trafic aduce primele detalii clare despre viitorul model compact al mărcii Dacia, programat pentru lansare în 2026. Fotografiile dezvăluie proporțiile generale și liniile caroseriei, oferind o imagine mult mai precisă asupra direcției de design aleasă de constructor.
Dacia C-Neo, un proiect strategic pentru gama mărcii
Cunoscut momentan sub numele de cod C-Neo, viitorul model nu va păstra această denumire în versiunea de serie. Potrivit declarațiilor oficiale oferite de reprezentanții Dacia pentru Profit.ro, lansarea este programată pentru jumătatea anului 2026. Proiectul face parte din strategia de extindere a gamei, chiar dacă, între timp, unul dintre modelele anunțate inițial pare să fi fost eliminat din planuri.
Din informațiile disponibile până acum, Dacia va lansa acest model exclusiv într-o versiune shooting-break, un tip de caroserie tot mai rar întâlnit, care îmbină elemente de break cu influențe de crossover. Aceasta pare să fie direcția finală aleasă de constructor pentru segmentul C.
Fotografii surprinse în Austria, alături de alte modele Dacia
Cele mai recente imagini au fost realizate în Austria, după cum indică numerele de înmatriculare, și au fost publicate pe rețelele de socializare. În fotografii apar mai multe vehicule Dacia, inclusiv un Duster, cel mai probabil parte din echipa tehnică de testare.
Analizând raportul dintre mașină, persoanele din jur și celelalte vehicule, se observă clar că viitorul model are o gardă la sol mai redusă decât Duster sau Bigster. Pasajele roților sunt mai coborâte, fără aspectul specific SUV-urilor. Partea frontală este masivă și verticală, foarte apropiată de cea a lui Bigster, cu o capotă similară și faruri complet mascate de folia de camuflaj.
Zona din spate este elementul care diferențiază cel mai mult acest model. Luneta are un unghi pronunțat de înclinare, oferind proporții specifice unui shooting-break cu accente de crossover. Lungimea totală pare comparabilă cu cea a lui Bigster, estimată la aproximativ 4,50 metri.
Deși habitaclul nu este vizibil în detaliu, se remarcă o arhitectură apropiată de cea a modelelor Bigster și Duster. Bordul și fețele ușilor sunt acoperite cu materiale de protecție, semn că mașina se află încă într-o fază avansată de testare.
Rol cheie în segmentul C și impact asupra modelului Jogger
Viitoarea Dacia C-Neo va avea o misiune importantă: consolidarea poziției mărcii în segmentul C, acolo unde Dacia a intrat deja cu Bigster și, parțial, cu Jogger. Noul model ar putea afecta direct vânzările Jogger, prin atragerea unei părți dintre clienți, chiar dacă prețul va fi, cel mai probabil, mai ridicat.
Conform informațiilor actuale, modelul va fi oferit cu aceleași motorizări disponibile pe Bigster: benzină mild-hybrid de 1.2 litri, benzină-GPL de 1.2 litri și un sistem full-hybrid de 1.8 litri, cu o putere de 155 CP.
Sursa: profit.ro




































