Cu o istorie de peste 80 de ani în industria auto, România este unul dintre cele mai importante centre din Europa Centrală şi de Est. Iar anul trecut piaţa de profil a atins pragul de 20 miliarde euro. Cei mai importanţi producători de pe piaţa locală, Dacia şi Continental, sunt jucătorii cheie în sectorul auto din România. Ambele companii au afaceri care depăşesc un miliard euro. România nu a atras doar producătorii de maşini, ci şi nume care activează în producţia de cauciucuri, scaune pentru maşini, volane, sisteme electrice şi electronice sau componente din plastic. Majoritatea acestor fabrici sunt localizate în jurul Piteştiului şi Craiovei, aproape de Dacia şi Ford, dar şi în partea de vest a ţării, dintr-un motiv evident: apropierea de Europa Centrală şi de Vest, principalele pieţe de export pentru ţara noastră. Drumurile şi forţa de muncă sunt alte două motive pentru care producătorii de componente au ales partea de vest a ţării în vederea deschiderii de noi fabrici. Aproape 10% din forţa de muncă din sectorul auto lucrează pentru doi mari producători, Dacia şi Ford, care împreună au afaceri de cinci miliarde euro anual.
Claudiu DIŢA