Avem la Piteşti o gară europeană. Şi ce dacă? Mersul trenurilor către principalele destinaţii lasă de dorit din multe puncte de vedere. Încă nu avem linie electrificată, iar starea garniturilor vechi este deplorabilă (atenţie, nu ne referim la trenurile „săgeată”, ci la cele cu vagoane clasice, unde tapiţeria e deteriorată, iar mizeria lăsată de cetăţenii certaţi cu bunul-simţ îţi întoarce stomacul pe dos).
Preţuri şi durată
Preţurile biletelor cu greu pot face concurenţă transportatorilor rutieri, astfel: pe ruta Piteşti – Bucureşti un bilet IR (InterRegio) costă 36 lei cu loc rezervat, respectiv 32 lei fără rezervare, iar durata parcursului este de aproximativ o oră şi 40 minute. Dacă vreţi să economisiţi ceva bănuţi, aveţi posibilitatea să circulaţi cu un tren Regio, biletul costând 16 lei (fără rezervare a locului) sau 20 lei (cu rezervare). Problema e că, în acest caz, veţi face până la Bucureşti peste două ore şi jumătate.
Transportatorii rutieri care vând bilete la preţuri similare fac cel mult o oră şi jumătate. Nici pe alte rute nu este foarte avantajos, de această dată cauza fiind aportul redus de garnituri.
Spre exemplu, există un singur tren care pleacă dimineaţa (ora 9:35) de la Piteşti către Curtea de Argeş, următorul (şi ultimul) fiind tocmai la 20:35. Spre Craiova sunt ceva mai multe trenuri, dar cu un timp de parcurs deloc convenabil (3 ore şi 45 minute cu o cursă Regio sau, dacă vreţi să ajungeţi în ritmul unui autocar, două ore şi jumătate cu un IR unde un loc costă 46 lei!).
În fine, merită să reamintim că, dacă vreţi să ajungeţi la Vâlcea, nu există o rută directă, iar despre calea ferată Vâlcelele – Râmnicu Vâlcea se vorbeşte ca despre o glumă proastă. Conform ultimului Masterplan de transport, aceasta ar urma să fie gata prin… 2026! Până atunci, glasul roţilor de tren rămâne unul… răguşit.
George OLTEANU
Foto: Val NICOLAU
4 Comentarii
sebastian
Daca tot avem o gara mare si frumoasa,pe cand se va amenanja si o statie ale mijloacelor de transport in comun ?
Radu
Ati vrut sa spuneti „tapiterie” nu „tapiserie”.
„tapiserie” = Țesătură decorativă din lână sau din mătase înfățișând subiecte diverse sau teme alegorice, lucrată manual sau la război și folosită mai ales la împodobirea pereților sau a unor mobile.
Corectat, mulţumim pentru semnalare.
BunaDimineataPitesti
Sa va fie rusine pentru atata dezinformare, minciuni marsave si aruncare cu noroi gratuit in compania feroviara de stat! V-a platit vreun operator rutier iritat de concurenta acerba din ultimul an pe care o poarta cu gara CFR Pitesti?
Poate vreti sa vedeti cat de burdusite pleaca aceste trenuri Regio sau Sagetile Albastre catre diverse destinatii, mai ales sa vedeti trenul de litoral in sezon! Sunt atatea trenuri IR/sageti cu tarif de personal/Regio si fac in jur de 1h30m pana la Bucuresti. Majoritatea acestor trenuri au preturi CHIAR MAI BUNE decat concurenta auto!
Ati mai mers cu trenul in ultima vreme sau reiterati o data la cateva saptamani/luni cate un articol mizerabil despre Pitestiul care merge tot mai prost din punct de vedere feroviar numai in lumea voastra imaginara?
Ati vrea sa veniti duminica seara sa vedeti cum pleaca trenurile spre Bucuresti? Si vineri seara cata lume coboara in Pitesti si pleaca mai departe spre Costesti, Slatina, Craiova? Chiar si Campulung Muscel si Curtea de Arges?!
Cristy
Se vede ca nu ati mai mers cu trenul de ceva vreme si scrieti numai minciuni si aberatii fara legatura cu realitatea. Daca macar aveati bun simt sa cautati pe site-ul CFR Calatori ruta Bucuresti-Pitesti vedeati ca majoritatea sagetilor IR sunt tarifate Regio (adica tarif de Personal) si pretul e mai mic decat la dubele pentru care faceti atata propaganda. Unii mai mergem cu trenul si mai stim cum sta treaba, deci va rog documentati-va inainte sa produceti asemenea „stiri” dubioase….