Gigant cu peste 10.000 de magazine pe piața-mamă vine la Pitești.
Grupul polonez Zabka, un gigant care pe piaţa-mamă are peste 10.000 de magazine, a deschis recent primele unităţi de pe plan local, iar planul vizează o expansiune accelerată. În România, astăzi, sunt cinci unităţi deja deschise, iar alte şase sunt în curs de amenajare, inclusiv în Pitești.
“Pentru noi, România este prima piaţă internaţională pe care pătrundem. În Polonia, avem 10.500 de magazine şi deschidem, în medie, alte trei magazine pe zi. În România, momentan avem cinci unităţi, dar ne extindem. Vrem să ne dezvoltăm cu aceeaşi viteză ca în Polonia şi ţinând cont de mărimea pieţei, putem face asta. Înainte de toate însă, trebuie să înţelegem consumatorul pentru a ne putea adapta business-ul. Acum încă învăţăm”, spune Anna Grabowska, CEO al Zabka International şi vice-preşedinte şi membru în boardul grupului cu afaceri anuale de 5 mld. euro anual. Acestea sunt primele declaraţii oficiale ale retailerului de la pătrunderea pe piaţă.
Zabka, o companie cu o istorie de circa 25 de ani, este unul dintre cei mai puternici retaileri din Polonia, având 3,6 milioane de clienţi pe zi. Circa 17 milioane de polonezi (aproape jumătate din populaţie) au un Jabka la mai puţin de 500 de metri de locul unde locuiesc, spune Anna Grabowska.
Ea adaugă că în continuare mai e loc de expansiune în Polonia pentru grupul ce are în spate fondul american de investiţii CVC.
Retailerul a intrat pe piaţa din România la finalul anului trecut prin achiziţia pachetului majoritar de acţiuni în cadrul companiei de distribuţie DRIM Daniel Distributie FMCG. Deal-ul a primit deja acordul Consiliului Concurenţei.
Vânzătorul în acest acord a fost familia de antreprenori locali Trandafir, care a dezvoltat compania DRIM Daniel Distribuţie pe parcursul a circa trei decenii, până la afaceri de peste 650 mil. lei în 2023, plus 26%.
Familia Trandafir a pus bazele distribuitorului de bunuri de larg consum DRIM Daniel în urmă cu 30 de ani, deschizând iniţial un magazin de vânzare cu amănuntul în Piteşti. Un an mai târziu a început distribuţia şi astăzi este în topul celor mai mari jucători de pe piaţa de profil.
DRIM Daniel Distribuţie FMCG, companie românească de distribuţie de bunuri de larg consum, al cărei pachet majoritar de părţi sociale a fost preluat de retailerul polonez Zabka, acoperind astăzi mai bine de 13.000 de magazine în special din comerţul tradiţional.
Sursa: Ziarul Financiar