De mâine, persoanele fizice şi juridice din Ştefăneşti şi Mioveni care vor avea nevoie de caziere judiciare nu vor mai fi nevoite să vină la Piteşti pentru obţinerea actului. Ele se pot adresa direct poliţiilor din cele două oraşe de pe strada Coasta Câmpului nr. 54A, respectiv strada învăţător Alexandru Popescu bloc P2b, unde vor funcţiona ghişee pentru eliberarea cazierelor. Acestea vor avea program de lucru în zilele de luni, marţi, joi şi vineri, între orele 8.30 şi 11, iar miercurea, între orele 15 şi 17.30.
Pentru obţinerea cazierului judiciar persoana fizică trebuie să depună, personal, cerere-tip cu datele complete de stare civilă şi motivată (în cerere se precizează la ce este necesar cazierul) însoţită de actul de identitate şi chitanţa de 10 lei privind plata prestării de serviciu. Iar persoanele juridice vor depune, prin reprezentantul legal, cererea-tip completată cu datele de identificare şi motivată, la care se ataşează: * dovada calităţii de persoană juridică; * dovada că deponentul este reprezentant legal al solicitantului; * copie de pe actul de identitate al reprezentantului; * chitanţa de plată a 10 lei prestare serviciu.
Persoanele domiciliate în străinătate pot solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Românei, care pot elibera, după verificările în bazele de date, adeverinţe în care se consemnează rezultatele verificărilor. Adeverinţele au valoarea juridică a unui cazier judiciar şi se utilizează exclusiv în străinătate. Certificatul de cazier se eliberează, de regulă, pe loc sau în cel mult trei zile de la data solicitării pentru cererile depuse în România. Pentru cererile depuse prin misiunile diplomatice/oficiile consulare, documentul se eliberează în cel mult 30 de zile de la data depunerii, iar în cazul adeverinţelor în termen de maximum 10 zile. Certificatele de cazier judiciar au valabilitate şase luni de la data primirii şi numai în scopul pentru care au fost emise.
Val. NICOLAU