…Şi încă ce improvizaţii! Doar când te uiţi la ele simţi că te cam ia cu răcori pe spate ştiind că e vorba despre trenuri. Trebuie să recunoaştem că frumoasă e noua gară a Piteştiului. Europeană, ce mai la deal, la vale. Sau cel puţin aşa ni s-a dat de înţeles, că pe dinafară arată bine. Nu ştim cum e prin interior. Că sunt închise. Uşile. Iar curioşii privesc pe geam. N-au ce vedea. Dar nu asta ne frământă pe noi, ci soluţiile la care s-a recurs pentru accesul călătorilor către peroanele înalte până la înălţimea vagonului.
Mai întâi, linia 1 este flancată de un zid de beton. Care zid undeva la capăt are o deschizătură ce dă fix spre şine. Peste care nu poţi trece oricum, fiindcă rişti să te împiedici. Şi atunci s-a găsit soluţia: de-a lungul şi de-a latul lor au fost înşirate nişte dale de beton completate cu panouri de lemn şi niscaiva traverse vechi, scoase din uz. Pentru a putea ajunge la peron, au fost confecţionate nişte rampe de scândură prevăzute cu şipci transversale „antiderapante”. De la un capăt la celălalt totul este o improvizaţie specific românească. De care, iată, nu se-mpiedică nicio autoritate. Păi dacă situaţia se prezintă aşa, e clar că nicio persoană imobilizată în fotoliul rulant sau care se deplasează cu ajutorul cadrului de mers nu va putea avea acces neîngrădit la vagoanele de călători ale CFR.
În aceeaşi situaţie se află şi mamele cu copii în cărucior, cărora nu le e deloc uşor să ajungă la unul din peroane, sau chiar persoanele în vârstă, care au dificultăţi de deplasare.
Iar de când pasarela peste calea ferată a fost desfiinţată, tot pe aici traversează şi locuitorii cartierului Tudor Vladimirescu. Noroc că nu sunt prea multe trenurile care trec prin Gara Piteşti, dar asta nu înseamnă că situaţia trebuie trecută cu vederea. Cei mai nemulţumiţi sunt oamenii dependenţi de căruciorul cu rotile, care şi dacă ar vrea, n-ar avea cum să ia trenul din Piteşti. Lăsând la o parte lipsa accesibilităţii, spaţiul dintre vagon şi peron este prea mare şi roţile din faţă ale căruţului se pot bloca. Poate că lucrurile se vor schimba când noua gară a municipiului va deveni funcţională, pentru că deocamdată nu e decât o curiozitate constructivă…
Val. NICOLAU