Angajaţii Uzinei Dacia din Mioveni au declanşat marţi o grevă spontană în timpul schimbului de dimineaţă, speriaţi de faptul că mai multe dispozitive robotizate care vor fi instalate în uzină au ajuns la sediul companiei.
Imediat după ce aşa-zişii roboţi au fost descărcaţi din camioanele care i-au adus din portul Constanţa, mai mulţi salariaţi au oprit lucrul şi au început să protesteze. Maşinile care vor contribui la modernizarea uzinei vor fi instalate în secţia presaj, acolo unde sunt realizate piesele de caroserie ale maşinilor Dacia. Roboţii sunt absolut necesari în această secţie, dacă se urmăreşte o calitate ridicată a caroseriei. De la celebrele bancuri, în care piesele de caroserie nu se potriveau de la o maşină la alta, în vremea automobilelor Dacia 1300, industria auto a evoluat, componentele din uzinele mărcilor premium fiind măsurate periodic cu laser, pentru a nu exista erori.
Nicolae Pavelescu, şeful Sindicatului Automobile Dacia, spune că nu a fost prezent la protestul spontan, dar că în urma revendicărilor salariaţilor a fost semnat un acord cu conducerea fabricii, pentru refacerea organizării acolo unde au existat discuţii. La rândul lui, Ion Iordache, vicelider de sindicat, ne-a spus că acţiunea a fost provocată de faptul că „se propune o reducere masivă a locurilor de muncă la Dacia”. „Acţiunea dovedeşte că uzina Dacia este o uzină vie”, a mai spus Iordache, care a mai precizat că argumentele şefilor companiei au inclus şi o reducere a producţiei de automobile la nivel european, inclusiv pentru Renault.
În urmă cu doi ani, când au apărut primele informaţii despre robotizarea uzinei Dacia, primarul din Mioveni, Ion Georgescu, a încercat să le explice muncitorilor, care tocmai protestau din cauza modificărilor legate de mutarea contribuţiilor la angajaţi, că fabrica Dacia din Argeş pierde teren în faţa celei din Maroc.