…Cel puţin asta susţine pe pagina sa de Facebook primarul Mioveniului, Ion Georgescu. „După o lungă aşteptare, studii de fezabilitate refăcute şi dezbateri publice, din ultimele informaţii care vin dinspre CNADNR, se pare că în sfârşit a fost stabilit traseul Autostrăzii Piteşti-Sibiu (…), care va fi o realizare inginerească complexă, cu şapte tunele şi zeci de poduri şi viaducte. Termenul de finalizare a lucrărilor va fi anul 2021”, a postat edilul pe pagina sa de socializare. Potrivit acestuia, punctul de plecare este ieşirea de pe A1 cu continuare de la Bascov spre Curtea de Argeş, urmat de un nod rutier la Tigveni care se va intersecta cu drumul judeţean ce face legătura între municipiul Basarabilor şi Râmnicu-Vâlcea. Apoi, traseul intră pe Valea Oltului, la Călimăneşti, unde va apărea o succesiune de tuneluri, cel mai mic având 600 metri, iar cel mai lung 2.800 metri. Lângă localitatea Racoviţa va fi următorul nod rutier, apoi drumul continuă pe Valea Oltului până la Boiţa, unde urmează să se facă legătura cu autostrada Făgăraş-Sibiu. Următorul nod rutier va fi la Veştem şi se va intersecta cu actualul drum Sibiu-Braşov, după care se va realiza conexiunea cu centura Sibiului, construită deja.
Primul tronson va fi o şosea de mare viteză între Piteşti şi Curtea de Argeş, unde vor fi construite 14 poduri, iar pe ultimii 15 kilometri dintre Boiţa şi Sibiu vor fi realizate alte 12 poduri şi viaducte. „Un rol important în luarea acestei decizii şi în accelerarea demersurilor l-au avut Uzina Dacia de la Mioveni şi membrii Sindicatului Autoturisme Dacia.
Aşteptăm ca în următoarele zile CNADNR să prezinte oficial toate datele şi aspectele tehnice ale traseului autostrăzii”, a mai scris Ion Georgescu.
Ne-ar bucura tare mult ca primarul Georgescu să aibă dreptate şi aşteptăm şi noi să fie date publicităţii toate detaliile la care s-a referit edilul din Mioveni.
Val. NICOLAU