
Pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, viaductul Boița, u nul dintre cele mai lungi și spectaculoase poduri din zona montană, a atras atenția publicului.
Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini care arată fisuri vizibile în placa de suprabetonare, stârnind îngrijorare. Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) îi liniștesc însă pe șoferi: fisurile sunt superficiale și vor fi remediate.
Fisuri superficiale, explică CNAIR
Reprezentanții CNAIR au precizat că fisurile apărute sunt superficiale și că nu afectează stabilitatea viaductului. Cauza principală a fost o udare insuficientă a plăcii după turnare, însă majoritatea fisurilor s-au închis de la sine pe măsură ce betonul a intrat în priză. Restul vor fi corectate cu rășini epoxidice.
Reacția Asociației Pro Infrastructură
Asociația Pro Infrastructură (API) a postat imagini sub titlul „Beton Turkish Delight marca Mapa – Cengiz pe Autostrada Sibiu – Pitești”, atrăgând atenția asupra primei deschideri a viaductului, lângă culeea de nord a lotului 2.
Reprezentanții API au arătat că, după 15 ani de monitorizare a drumurilor și căilor ferate, un astfel de aspect este rar întâlnit și că este nevoie de o supervizare mai atentă a lucrărilor pentru a stabili exact cauzele fisurilor.
Lucrări în secțiunea montană Boița – Cornetu
În octombrie 2025, constructorii turci Mapa – Cengiz au început lucrările la primul tunel din secțiunea Boița – Cornetu. Tunelul Robești, cu o lungime de 900 m, va fi construit cu metoda austriacă, iar pe porțiunile cu rocă dură se va folosi chiar și dinamitarea subterană. Secțiunea de 31,33 km include șapte tuneluri și 48 de poduri și viaducte, fiind unul dintre cele mai complexe loturi de autostradă din România.







































